• alexander2011

Era symptom??!! skillanden innan mensen och när ni var gravida

vad har ni för symptom innan mensen och ni som är gravida, avd hade ni för symptom strax innan ni plusade som var skillnad till annars?
    hoppas ni fattar vad jag menar.

Nu det närmaste veckan har jag:

*mer gasig och rejält svullen mage, iofs så brukar magen vara svullen innan mensen men inte riktigt såhär mycket
    *trött
    *jättevärk i magen som mer eller mindre är ihållande men mest på höger sida vid ljumsken/höften

Och nu lotionvita tunna ganska rikliga flytningar.

mensen är ganska oregelbunden för mig. hade mens sist 5:e maj o äl känningar den 16-18:e

så vad tror ni gravid eller bara pms? kommer testa nån gång senare denna veckan om jag vågar. är inne på 8:e försöket nu och är såå less på alla negativa tester o skensymptom!!              

• Svar på tråden Era symptom??!! skillanden innan mensen och när ni var gravida
  • lovegivespower
    Jag hade mer gaser i magen och mer flytningar fast det hade jag dock månaden innan också men tror jag fick välldigt tidigt missfall då. Fast "mensen" kom ju på BIM endå, kan vart vanlig mens också. Men som de flesta säger, det är så svårt att veta då det är lika symptom, hoppas att du är gravid!!
  • cesse26

Det var det samma trodde att jag skulle få min mens men plussa:)

Det som jag kan tänka på i efterhand är att jag hade ont i magen  

• alexander2011
    lovegivespower skrev 2012-06-05 16:50:53 följande:
    Jag hade mer gaser i magen och mer flytningar fast det hade jag dock månaden innan också men tror jag fick välldigt tidigt missfall då. Fast "mensen" kom ju på BIM endå, kan vart vanlig mens också. Men som de flesta säger, det är så svårt att veta då det är lika symptom, hoppas att du är gravid!!
    tack jag hoppas ju jag med självklart men jag det är som du säger. det är så svårt o veta om det är pms eller inte men detta känns mer än mensvärk och att jag ahr haft det så i flera dagar dvs närmare 5 dagar o att det ökar asså "mensvärken" får mig att fundera. samt att jag kissar oftare oxå. igår av nån konstig anledning tror jag att jag kissade närmare 5ggr på 2 timmar hahha. min kompis o sambo reagerade oxå på det. kan knappast berott på 1 kopp kaffe :S aja återstår o se
    cesse26 skrev 2012-06-05 16:53:13 följande:
    Det var det samma trodde att jag skulle få min mens men plussa:)

Det som jag kan tänka på i efterhand är att jag hade ont i magen  
    det känns så men lite mer än bara mensvärk. och att jag är så svullen. iofs så svullnar jag alltid innan mensen men inte såhär

• lovegivespower
    alexander2011 skrev 2012-06-05 17:00:29 följande:
    tack jag hoppas ju jag med självklart men jag det är som du säger. det är så svårt o veta om det är pms eller inte men detta känns mer än mensvärk och att jag ahr haft det så i flera dagar dvs närmare 5 dagar o att det ökar asså "mensvärken" får mig att fundera. samt att jag kissar oftare oxå. igår av nån konstig anledning tror jag att jag kissade närmare 5ggr på 2 timmar hahha. min kompis o sambo reagerade oxå på det. kan knappast berott på 1 kopp kaffe :S aja återstår o se
    det känns så men lite mer än bara mensvärk. och att jag är så svullen. iofs så svullnar jag alltid innan mensen men inte såhär
    Jaaa det med kissade också, hur kunde jag glömma det!! Det började ca 3 dagar innan jag plussa och det gjorde jag på BIM+1 Är i v 18 nu och har inte sovit en hel natt sen innan jag blev gravid då jag kissar jämt.... lite små jobbigt men man har typ vant sig vid det nu haha!
  • April barn

Innan mens brukar jag inte känna något men nu innan jag plussade hade jag.
    Knappt flytningar, torrt.
    Stor trötthet.
    Gasig mage (mer än jag alltid har)
    Någon värk i livmodern, fast inte som mensverk... :)

• alexander2011
    lovegivespower skrev 2012-06-05 17:14:58 följande:
    Jaaa det med kissade också, hur kunde jag glömma det!! Det började ca 3 dagar innan jag plussa och det gjorde jag på BIM+1 Är i v 18 nu och har inte sovit en hel natt sen innan jag blev gravid då jag kissar jämt.... lite små jobbigt men man har typ vant sig vid det nu haha!

hahaha, lättare blir detinte. jag lovar dig. sen när du är runt v30 så kommer du gå upp ca 4 ggr varje natt hahaha.

jo men jag vet inte omd et beror på kaffet eller uvi eller vad!! blir tokig. vill ju så gärna. vill ha två barn tätt o lillgrabben är 9,5 månad och vi har försökt sen han var 1,5 månad ungefär om inte tidigare :S 
  • alexander2011
    April barn skrev 2012-06-05 17:29:01 följande:
    Innan mens brukar jag inte känna något men nu innan jag plussade hade jag.
    Knappt flytningar, torrt.
    Stor trötthet.
    Gasig mage (mer än jag alltid har)
    Någon värk i livmodern, fast inte som mensverk... :)

jag brukar vara torr innan mensen men kan samma dag kanske få lite brunaktiga flytningar men inget alls i den tonen nu. påminner mer om  tunn genomskinlig/vit lotion  aktigt.
    tröttheten märker jag av men iofs så har jag ahft det stressigt med lillemna och har precis börjat att jobba igen. 
  • lovegivespower
    alexander2011 skrev 2012-06-05 17:29:15 följande:
    hahaha, lättare blir detinte. jag lovar dig. sen när du är runt v30 så kommer du gå upp ca 4 ggr varje natt hahaha.

jo men jag vet inte omd et beror på kaffet eller uvi eller vad!! blir tokig. vill ju så gärna. vill ha två barn tätt o lillgrabben är 9,5 månad och vi har försökt sen han var 1,5 månad ungefär om inte tidigare :S 
    Det är luuuuuungt jag går redan upp 4-5 gånger per natt och har gjort det sen ja v 3 ^^
  • alexander2011
    lovegivespower skrev 2012-06-05 17:34:25 följande:
    Det är luuuuuungt jag går redan upp 4-5 gånger per natt och har gjort det sen ja v 3 ^^

hahaha, stackare. får hoppas att det inte behöver vara så hela graviditeten ;)
  • lovegivespower
    alexander2011 skrev 2012-06-05 17:40:30 följande:
    hahaha, stackare. får hoppas att det inte behöver vara så hela graviditeten ;)
    Haha eller hur, men nu har jag nästan vant mig!! Men det kanske är bra övning tills bebisen kommer Solig
Svar på tråden Era symptom??!! skillanden innan mensen och när ni var gravida