• Linda 28

    när kan man försöka bli gravid igen efter ett utomkvedshavandeskap?

    Blev opererad för ett utomkvedshavandeskap  natten till den 1/5 2012. Nu undrar jag när jag kan försöka bli gravd igen.   mensen har inte kommit igång än och jag har väldigt ömma bröst. Är inte gravid igen då jag har gjort  ett test för 2 dagar sen .  Har två missfall sen tidigare också......

    Tacksam för svar..  

  • Svar på tråden när kan man försöka bli gravid igen efter ett utomkvedshavandeskap?
  • Dr to be

    Vi fick rådet att vänta en mens vilket vi gjorde. "Missade" en cykel efter det och blev gravid cykeln därefter. Den graviditeten resulterade i en dotter

    Lycka till.

  • Dr to be

    Jo visst var jag/vi det. Men läkarna sa att när jag blev gravid igen så skulle jag kontakta kvinnokliniken direkt och komma in och göra ett ultraljud för att se om graviditeten satt sig rätt. Detta för att snabbt kunna ingripa och förhindra att samma sak händer igen om det satt sig fel. Vi gjorde ultraljud i v.5+3 och fick då se en hinnsäck och gulkropp i livmodern

    Jag kommer göra samma sak vid nästa graviditet.

  • mmelody

    Jag har haft utomkveds nu i våras. Fick cellgifter för det och läkaren sa åt oss att vänta 6 månader innan vi kunde börja försöka igen! Nån läkare som sagt det till er??? Tyckte det va väldigt länge... Fick cellgiftet den 23 mars, och vi kan då inte börja försöka förrens i slutet på september :/

    Har ni fått cellgifter eller opererat bort x-et?

  • Dr to be

    Mmelody- Jag opererades så inga cellgifter. Cellgifter är kvar i kroppen länge så du bör vänta 6 månader.

    Lycka till

  • Petra 334

    Jag fick cellgiftet och fick vänta 3 månader. Jag Var noga med att äta folsyratabletter under hela tiden med så att nivån skulle återställas i kroppen ordentligt.

  • mmelody

    Vi kör på som vanligt nu igen. Som en skrev här, så kanske man ska äta folsyra tabletter varje dag!

Svar på tråden när kan man försöka bli gravid igen efter ett utomkvedshavandeskap?