• Anonym

När köpte ni era första gravidkläder?

När köpte ni era första gravidkläder? Hur väljer man rätt storlek och hur många storlekar gick du upp? 

• Svar på tråden När köpte ni era första gravidkläder?
  • Anonym

Jag började använda dem runt v. 25-27. Valde small (som är min storlek i vanliga fall) och de passade hela vägen ut. Jag köpte 2 par gravidjeans och ett par tunikor. Använde mycket klänningar och mina vanliga toppar också.

• Saltiss

satsa på leggings med bra stretch och tröjor som är lite längre och lösa över magen. Jag köpte inga direkta gravidkläder utan tog linnen etc som var längre och leggings.

• Anonym

Jag köpte mig två par byxor, sen fick jag korta gravid byxor , sen en massa gravid linnen tog jag över. annars så hade jag all mina gamla vanliga kläder. jag köpte större storleker typ xl då jag gick upp massor i vätska. dessa byxor kunde jag inte ha i slutet dock ! ;)

• La Lola

Jag köpte 2 par byxor runt v 20 (ställbar midja).
    Det var det enda jag behövde.

Köpte min vanliga storlek.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Ami)

Jag köpte mina första gravidbyxor idag. Är i v 16 så jag behöver dem ju inte än men det är skönt att ha ett par hemma redan och slippa panikköpa. . Annars har jag bara köpt några vanliga lite längre linnen. Ska nog köpa nåt mer par byxor längre fram men hoppas på en varm sommar så jag kan ha mycket klänningar och tunikor med leggings.

• Carolajnen

Köpte också mina första idag, v 19 :) dom börjar behövas och mina gamla jeans har alla hög midja då jag ogillar att visa röven så fort jag sätter mig , så dom passar inte alls längre :)

• Jenny 993

började använda gravid kläder redan i v10, då jag tyckte det tryckte för mycket över magen om det inte fanns resår i byxorna.....å magen har växt i raketfart..som jag hade fått av sambons släkt... det först jag köpte själv va i v14 köpte samma storlek som jag hade innan jag blev gravid då det endas e magen som har växt på mig....

• Furstinna

Köpte inga alls. Va inne för att köpa mammajeans men storlekarna va enorma så jag fick snällt få i mina vanliga jeans, gick iofs utan problem. Gick inte upp några storlekar. Magen växte pyttelite men va ju bara att använda tunikor så kunde man dessutom dölja magen ;)

• Anonym (ladugårdsdörren)

Jag köpte mina första byxor i v9. Fick välja två storlekar större då jag växte massor på bredden så fort jag vart gravid. I v27 köpte jag ett par shorts och i ytterligare 2 storlekar större. Gick från storlek 38 till 46 under graviditeten. Men normlast är att bara behöva köpa 1-2 storlekar större när man börjar närma sig slutet av graviditeten.

• Anonym (Karin)

Köpte mina i vecka 14, kanske. Har ganska kroppsnära kläder i vanliga fall, så de blev snabbt för små.. Köpte jeans i stel 34 på hm och kan fortfarande ha dem. Är i vecka 35. Rekommenderar att prova storlekarna i butik och sedan köpa på tradera, priserna är en fjärdedel, och det mesta verkar vara i fint skick!

Svar på tråden När köpte ni era första gravidkläder?