• Verra88

Saker//Personer som förgyller min dag!. (Positiv Tråd)

Hej   Solig

Tänkte starta en positiv tråd!. 

Där man kan skriva om saker som förgyller ens dag.
    Eller om man har nån person/Personer som förgyller dagen för en.
    Kan vara vad som helst. 

Jag kan väll börja.

Det som gjort min vecka jätte bra är att jag hittat ridkläder, hjälm och stövlar billigt på tradera, då det kunde bli så mycket dyrare att köpa nytt. Jag ska börja rida till hösten och det känns grymt kul, då jag viljat göra det sen jag var 9-10 år. Och nu kan man äntligen ta tag i saken och börja. 

Och idag kom Älsklingen hem med en bukett rosor till mig, Det gjorde verkligen min dag, kan jag säga. Gud så glad jag blev. 

Så det var ett exempel eller två, om vad man kan skriva för positivt om sin dag, eller om nån förgyllt dagen för en...

Men kom ihåg bara positiva grejer här, allt annat kan stanna utanför

//Verra88  
  • Svar på tråden Saker//Personer som förgyller min dag!. (Positiv Tråd)
  • Nyfiken gul

Idag har jag varit på studiebesök på Strömsholm tillsammans med mina kollegor, och det var en helt fantastisk dag!

Möttes när jag kom hem av stora famnen av min 4-åriga son som varit hos farmor sedan igår, vi hade längtat efter varandra och det var så mysigt att bada honom och sitta och småprata innan han somnade.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • brage

Insåg idag vilken underbar humorkille min lilla ettåring är, så sjutusan full i bus.. :D

• Humhum

I dag vaknade jag tidigt, knappt morgon, men möttes av ett sömnigt leende från bebis. Och blev varm i magen.

Kom till jobbet och fick känna stöd och hjälp av kollegor i en jobbig situation.

Kom hem från jobbet och möttes av älskad make med färdig middag och sedan omstoppad i sängen för att få vila en stund.

Väcktes av äldsta dottern med varma pussar och löfte om hjälp med tvillingar imorgon.

Ibland kan en urjobbig dag vändas till underbar med små medel!

• MattiasFru

Åh, jag blev "headhuntad" till ett vikariat i sommar, det gjorde mig glad! Hade inte tänkt ta något vik i sommar utan bara vara timmis, men så ringde de upp och sa att de hade hört att jag var jätteduktig och frågade om jag ville arbeta där ett par veckor i sommar. Hade inte sökt och visste inte ens att dom behövde folk. Det blev en liten ego-kick!

• Emilia75

Jag blir lycklig när jag stöter på fördomsfria människor, underbara öppna härliga människor som accepterar alla och sprider positiva energier. Sådana som inte dömer eller rynkar på näsan åt homosexuella, männiksor med "fel" sorts kläder eller övervikt eller barn som är lite för högljudda...
    Varför är det så sällan man stöter på dessa människor?!!! Varför finns det inte fler!?? Öppensinnade människor som inte är avdunsjuka utan kan unna andra männiksor framgång?!!!
    Men när man då och då stöter på dem så känns det så befriande och skönt och jag är glad att bo i Sverige!!!

• Emilia75

Ett tillägg till mitt förra inlägg: Jag och min flickvän var för ett tag sedan på resa till en storstad i Europa och där kunde vi visa vår kärlek helt öppet utan att någon ens tittade eller tyckte det var konstigt. Och vi såg fler homosexuella par som kunde hålla handen och visa ömhet helt öppet utan dömande blickar eller hatiska kommentarer! Det var helt magiskt och underbart!!!! Jag blev helt rörd av att se den öppenheten!
    Och så fort vi landade på flygplatsen i Sverige igen så höll vi handen och en äldre dam rynkade pannan och tittade ogillande! Vi hann inte vara en minut på svensk mark innan hon började döma och lägga sig i! Varför är det så? Är svenskar mindre öppna och mer dömande än andra!??? Mer avundsjuka? Mer missunsamma?
    HUR kan man inte bli glad av att se kärlek?!! Jag förstår det inte, och det gör mig så ledsen att det inte går att vara lika öppen med sin kärlek i Sverige än utomlands... helt sjukt egentligen... Men så är det kanske att vi bor i en mindre stad...?

• Verra88

Idag följde jag med en kompis för att hämta hö till hennes hästar. Dem vi hämtade höet hos hade massa djur, jag blev överlycklig. ett lam på 3 veckor, och sina föräldrar, kaniner och kanin ungar, hönor och en tupp. 2hundar och hundvalpar. Vilken djur lycka det blev för mig. Det gjorde verkligen min dag, idag.

• Verra88

Fick ledigt idag, alla var nästan sjuka på jobbet idag, så var bara vikarie där. Nice bajs. Skrattande
    Det gjorde min dag. Kyss

• Verra88
    Snart kommer min bror och hans tjej / min kompis hit.
    Det ska bli kul . : )
  • Nyfiken gul

Friskvård på jobbet idag, 40 min underbar massage..

Jag svävar fortfarande i det blå efter den fantastiska massagen. Knutor och spänningar släppte och den värk jag gått med länge blev plötsligt uthärdlig och rent av helt okej....

GILLA!!   

• Anton Chigurh

Jag kan vara riktigt jävla elak emellanåt, när jag anser det befogat, å så kan jag va förbannat snäll också, när jag anser det vara befogat, och lite då och då får jag positiv respons på nåt av mina inlägg - någon har blivit glad, tex -och det känns bara så otroligt bra. Jag blir glad själv.

För nåt år sen, detta var på Flashback, var det en deprimerad tjej som ville ta livet av sig, hon frågade om tips och det ena med det andra, det var en hel del folk involverade i tråden, och till sist så ändrade hon faktiskt inriktning (efter ganska många timmar ) och döm om min förvåning när det visade sig att det till största delen berodde på mig. Det kändes jävligt bra, det kan jag tala om....

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Verra88
    Snart åker jag till Stockholm 18.50 lyfter planet från Umeå flygplats.
    Längtar, vi är där till 6/7 och på Torsdag ska vi på kolmården blir första gången i mitt liv.
    Längtar att se alla favorit djur man inte sätt i verkligheten. Detta förgyller min vecka. 
  • Nyfiken gul

har  S E  M E  S T  E R !!!    

• Verra88

Då var man hemma från semester trippen, och har stor städat hemma fy vad dammigt, rent hem bästa som finns.

• Anton Chigurh

Finns en helvetes massa personer här på FL som gör mig glad på riktigt, kan inte nämna alla, ni vet vilka ni är.

Jag gjorde nyss en lista men väljer att inte visa den eftersom jag kan missa någon som isf säkerligen skulle bli en aning deprimerad, och jag gör hellre folk glada, så ni får faktiskt hålla tillgodo med att jag är otroligt tacksam att ni finns. 

Och som sagt. Ni vet vilka ni är !!! 

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
Svar på tråden Saker//Personer som förgyller min dag!. (Positiv Tråd)