• vadskajaghetadå

ja trodde jag skulle dö i natt

jag trodde verkligen det...hypokondri i all ära men det var detta inte!
    jag skulle precis stänga datorn kl 01:30 igår..eller morse...
    helt plötsligt pumpar hjärtat i säkert 170 slag/minut...HÅRT och fort...
    jag far ut i strumplesten och ringer 112...
    men han ber mig ringa sjukupplysningen eftersom jag inte har bröstsmärtor..jag har struma så hög puls är inget främmande...

men jag har aldrig vart med om nåt liknande...jag tog allaf en inderal men det blev inte bättre förn jag var framme på akuten..då var ja nere i 100 i puls...dom tog ekg så allt var bra...vad fasiken var det där???

en rätt lustig lirare står utanför entren och ber om skjuts hem,,han får åka med oss han bodde på väge hem..han var så arg för hans kvinna hade fött hemma???? på toan?? utan att veta att hon var gravid..hon hade blödit och han berättade hur han klippt av navelsträngen och undrat vad är detta!?..hur som helt sa han att vi skulle få se i aftonbladet om en man som blivit utslängd från nåt hem pga han verkade full o blev hämtade av snuten... ja håjaja...

• Svar på tråden ja trodde jag skulle dö i natt
  • Nowa

Ja vad fasiken var det för något.
    Hoppas att allt är bra nu.

• vadskajaghetadå

jodå! tack ska du ha

• Gullan go

Hoppas det inte händer igen..och att du mår bra nu! Kram kram

• Anonym

Var det inte panikångest då?

• Pyris

Jag får precis också så där. OCh när väl den perioden sätter igång, får jag flera "attacker" under några dagar. Jag har PÅ, men det är INTE det jag får.
    Enligt läkaren så e det stress som utlöser det. Även om man inte känner sig stressad, så e kan man ju vara det ändå.
    Jag fick tabletter..beta-blockerare. Sänker stresshormonet och gör att hjärtat alltid slår i samma takt. Inte beroendeframkallande. Dom hjälper mig jätte bra.

• Pyris

Såg att du var gravid, fick mina såna attacker speciellt när jag var gravid.

• vadskajaghetadå

jaså pyris det fick du?,,mm ångest fast hjärtat brukar inte bete sig sådär...
    å inte heller när jag är trött å ska gå och sova..

kram

• Anonym

Jag har haft sånt från och till sen jag fick barn. Fick gjort EKG vilket visade att allt var normalt. De sa att det nog berodde på stress. Fick tabletter att ta om jag tyckte det kändes obehagligt. Dessa Tabletter skulle lugna ner hjärtslagen. Sen jag fick dessa tabletter har det slutat, har bara hänt att hjärtat hoppat till nån gång. Har aldrig tagit en tablett, bara vetskapen om att jag har dem nära till hands om jag skulle behöva det hjälper. Så det berodde på stress. Men jag trodde att jag skulle falla ihop och dö när jag hade dessa attacker så obehagligt var det. Jag är INGEN hypokondriker. Är annars fullt frisk

• vadskajaghetadå

jag tror inte det var ångest..för ja hade inga andninssvårigheter,,jag tog en inderal å då blev det bättre..
    jag brukar få så i vissa situationer *hrr*
    men detta bara kom plöstsligt..jag var så säker på att jag skulle dö..just när vi vart på UL å sett att allt var så fint..

DONKDONKDONKDONK så slagen gick inte å räkna..hade inte ringt 112 om det bara vart ångest...det kan säkert ha kommit ur stress eller så...
    men jag har ju struma också så en anledning att jag fick tabletten inderal mot lugnare puls...jag kan sitta med 100 i puls utan problem..

i november när ja kom till akuten hade jag 177 i puls...sen har ja fåt det bättre genom att sjukdomen gått ner samt inderal,,så jag har legat på 60 i puls senaste månaderna..just nu äter jag ingen medicin så jag var rädd att det var struman som stäldde till det för mig,,att kroppen bara slog ut sig själv

• Minname

jag kan meddela att vissa gångr har jag med fått hög puls ungefär som on hjärtat ska hoppa ut ur bröstet på mig totalt snabbt och hårt. blivit super rädd =0)

när man är gravid ska ju hjärtat slå ut mer blod i kroppen och man ökar blodmängd så det kan sätta igår att pumpa mera! speciellt runt v.11-14 vad jag förstog av lite jag läst.

har man då kropp som inte fungerar i topp kan kanske detta vara en afktor.

tur att det itne var alvarligare än att det gick över =0)

• TazGirl

de kan ju bli så när man är gravid..hjärtat måste jobba mer och man kan säkert få hjärtklappning av de....tror inte du ska va orolig...allt ä nog bara som de ska.

• Crazy Baby

Se det från en positiv sida!

Du verkar ju fått bukt med sockret som jag förståt från tidigare trådar har krånglat.

Flåt! Hoppas du mår bättre och kan vila lite nu!
    KRAM!

• Aprilia

det står i expressen idag om nån som födde på toan, kanske inte samma, men ändå!

• Pyris

Nä, sannispannisen! Det var nog inte ångest. För som du säger, så är det ju då inte BARA hjärtat som skenar. Mina sånna "attacker" kom när jag skulle gå o lägga mig och när jag vaknade.
    Inderalen e det som jag också äter, fast under ett annat namn. Propanolol, heter dom.
    Brukar slänga mig på rygg i sängen, när det kommer, med huvudet utanför sängkanten...hjälper ganska bra.
    Det är ju lite äckligt när hjärtat kommer går i gång i den hastigheten så där snabbt. Det är ju inte att det ökar sakta upp till snabb puls, utan det kommer ju som ett slag i ansiktet ungefär...

Hoppas du slipper det nåt mer nu.

• vadskajaghetadå

tack alla för era inlägg!

pyris jag har hört om det där...slänga sig på rygg med huvet åt sidan,,jag förstod aldrig hur man skulle göa men nu fick jag det förklarat...ska prova det nästa gång..mina värden var perfekta enligt senate test så det är nog graviditeten som spökar... jag har också ätit propanolol,,vet inte varför jag återgick till inderal,,litade väl mer på dom,,men varför? för att dom är dyrare? helt fel,,det är ju samma ämnen och dessutom billigare,,ska be om dem igen nästa gång..kram

Svar på tråden ja trodde jag skulle dö i natt