• Exra46

Funderar på en powder puff..

Jag har sett en ursöt powder puff !!!   Någon fler som har en sån,  hur är dom med barn och andra djur  te x.
    övrig temprament!

sen fundrade jag på pälsvården, har haft en beared collie innan så jag vet vad mycket pälsvård innebär.
    Men vi klippte ner honom rätt mycket.

Visst kan man väl göra lika med en powder puff, jag vill inte ha det där jättlånghåriga men ändå ulliga.
    Pluss att dom är väl rätt allergivänliga och inte släpper hår... det skulle vara skönt o slippa allt hår.

• Svar på tråden Funderar på en powder puff..
  • Tant Herta

Jag har en underbar puff, jag klipper ner henne sommartid, när hon är fullpälsad måste man vara noga med att borsta ofta, det blir lätt tovor!

Min är med mig när jag är ute å rider och alltid i stallet, hon struntar i andra hundar och det ända hon jagar är flugor!

En underbar ras anser jag, min är lättlärd och jag tror de är så överlag! Fäller väldigt lite och är inte skälliga!

En perfekt småhund! :) 

• Exra46

Nu har vi fått hem våran powder puff.. vilken underbar hund !!!  Ångar mig inte  :)

Hur cool och snäll som helst.  Hon är med mig på jobbet och det funkar superbra.

• Tant Herta
    Exra46 skrev 2012-06-12 09:36:13 följande:

Nu har vi fått hem våran powder puff.. vilken underbar hund !!!  Ångar mig inte  :)

Hur cool och snäll som helst.  Hon är med mig på jobbet och det funkar superbra.

Förstår att du känner så, det är en underbar ras! Vad jobbar du med eftersom du har möjlighet att ha med dig din hund? Måste vara jättepraktiskt!
  • Exra46

jag jobbar på en liten firma på deras kontor, vi är bara 4st ... passar superbra här. Är ju lite ensamt annars på kontoret, grabbarna är ju ute i verkstan.. 

Svar på tråden Funderar på en powder puff..