• Anonym (deprimerad)

alkohol och sömntablett, farligt?

har druckit alkohol och vill ta stilnoct eller imovane för att kunna sova. nån som vet om det är farligt?

• Svar på tråden alkohol och sömntablett, farligt?
  • sweasmamma

ja det är inte bra då tabletterna tar ner andningen och ihop med sprit kan kroppen glömma bort andningsfrekvens !

• Anonym (deprimerad)
    sweasmamma skrev 2012-06-05 23:05:26 följande:
    ja det är inte bra då tabletterna tar ner andningen och ihop med sprit kan kroppen glömma bort andningsfrekvens !
    jag förstår att det är dumt att blanda men jag vet inte riktigt om jag kan låta bli i alla fall. så dum är jag. jag skulle vilja ha ren fakta på vilka mängder som är farliga och hur stor risken är osv och det går ju inte. bästa alternativet är att låta bli helt enkelt. varför ska det vara så svårt?

får hemsk ångest av att inte kunna sova och gör dumma saker, har gått så långt nu att jag knappt vågar pröva sova utan stilnoct.
  • sweasmamma

men det finns inget riktlinje , alla reagerar olika på olika mängd , bara att dricka alkohol sen tabletter ÄR ju farligt , vilken mängd man än pratar om ! 

• SiBiN

Kan tillägga att det räckte med en liiiten Bailys och en 10 mg Stilnoct för mig för att jag skulle bli totalt väck... Jag gjorde så mycket konstiga o farliga saker, kunde knappt prata, maken blev livrädd... Somnade sedan på soffan och minns inte ett skvatt. RIKTIGT otäckt!!

Jag tog Stilnoct under en period "vid sängkanten" och gjorde likaså denna kväll men det kunde verkligen sluta i katastrof då jag satte på spisen, ville gå ut fast jag var naken och mycket mer...

Gjorde aldrig om det...

• Felizia

Med risk för att få skit... - jag dricker vin och tar imovane för att sova. Har gjort det massor av gånger och det har gått bra. Därmed inte sagt att det är riskfritt!

• SiBiN
    Felizia skrev 2012-06-05 23:16:08 följande:
    Med risk för att få skit... - jag dricker vin och tar imovane för att sova. Har gjort det massor av gånger och det har gått bra. Därmed inte sagt att det är riskfritt!
    Ja man kan reagera olika och kanske olika från gång till gång beroende på kroppens "balans"... Kanske en viss skillnad på Imovane och Stilnoct också...?
    Men oavsett så rekomenderar jag absolut inte Ts att testa... Vem vet hur du reagerar...?

Vet att det är svårt när man vill sova utan att kunna och man mår dåligt men testa inte att kombinera....
  • Anonym (deprimerad)

jag har svårt för att göra som man ska, dvs ta sömntabletten och lägga sig direkt. jag har även svårt för att respektera det där med att inte blanda. jag ska verkligen försöka låta bli, det kanske går att sova i alla fall. men om jag inte hade en sambo skulle jag glatt ta en sömntablett och sitta uppe tills jag slocknade. är självdestruktiv. tyvärr.

• SiBiN
    Anonym (deprimerad) skrev 2012-06-05 23:24:39 följande:
    jag har svårt för att göra som man ska, dvs ta sömntabletten och lägga sig direkt. jag har även svårt för att respektera det där med att inte blanda. jag ska verkligen försöka låta bli, det kanske går att sova i alla fall. men om jag inte hade en sambo skulle jag glatt ta en sömntablett och sitta uppe tills jag slocknade. är självdestruktiv. tyvärr.
    Förstår att du mår dåligt och det är bra att du försöker låta bli!!! Försök att testa vara lite snäll mot dig själv...  Kanske en ovan känsla för dig...? Tänkte eftersom du skriver att du är självdestruktiv, dömer dig inte...

Försök att gå och lägg dig, försök sova utan tablett. Du måste försöka vara rädd om dig, du har en kropp, du behöver den.
    Kram och sov gott. Hoppas morgondagen kan kännas något lite bättre för dig. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden alkohol och sömntablett, farligt?