• Anneli K

Söker en gynekolog i stockholm som behandlar med bioidentiska hormoner.

Hej - är ny på forumet.

Jag är 44 år och har en hypotyreos/hashimoto sedan 15 år tillbaka och mått sämre år efter år. Nu tror jag att jag kommit i klimakteriet även om jag fortfarande menstruerar. Jag har bl a svettningar på nätterna, sömnproblem m.m. Jag söker en gynekolog i Stockholmsområdet som är villig att behandla en med bioidentiska hormoner och inte med bl a syntetiska mediciner. Finns det någon gynekolog i Stockholm som ni kan rekommendera? 
    Jag har svårt att hitta och hört med mina hypovänner men inte fått napp.

Har bl a en kompis som är 35-års åldern och som kommit i klimakteriet och mår otrolig bra med bioidentiska hormoner men hon får det utskriven av sin husläkare. En husläkare som är fullbokat. 

• Svar på tråden Söker en gynekolog i stockholm som behandlar med bioidentiska hormoner.
  • Lisastina

Hej,

den doktor jag går till är inte gynekolog utan allmänläkare och (tidigare) kirurg. Han är bra, tar ett helhetsgrepp på kvinnliga problem, sköldkörtlar, binjurar, blodsocker och hela surven, allt det där som hör ihop men som vanligen behandlar styckevis. 

Han heter Sverker Hybinette och mottagningen heter Hormonelle och ligger på Nybrogatan i Stockholm. (googla för tel nr och gatunr) . Trevlig doktor som förstår vad man säger, är sympatiskt inställd och behandlar ens mående, inte ens labsvar som så många andra gör enligt min erfarenhet!

Tyvärr är han inte F-kasseansluten vilket gör att besöken är dyra, men jag tycker att det är värt det!  

Svar på tråden Söker en gynekolog i stockholm som behandlar med bioidentiska hormoner.