• luca

Äggblåsa vid graviditet???

Hej! Jag var hos kvinnoklinken idag, där vi gjorde ultraljud. Jag har en kännsla att jag kan vara gravid. De tyckte de såg något i livmodern, nått som ja själv såg o tyckte de va nått. När ja frågade om de trodde det var en ny graviditet så var de väldigt försiktiga och ville inte säga något (vi skulle kolla om en cysta hade gått bort) cystan hade gått bort och de sa att de såg en äggblåsa som kommer varje månad, de jag undrar är om man kan ha äggblåsa fast man är gravid? Skulle vara jätte snällt om du kunde svara på det, då ja skrivit till BM här på FL & får inge svar samt googlat och hittar inget (!) Mycket tacksam! :)

• Svar på tråden Äggblåsa vid graviditet???
  • Flisan79

Nej det tror jag ej eftersom att ett av hormonet hcg:s uppgifter är att stoppa ny ägglossningar. Men jag vet inte säkert och om man kan ha äggblåsor som inte ger äl i så tidigt skede av en graviditet.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • luca

Okej tack för svar!! Då är de nog inget. Nytt försök nästa månad! ;)

• LisaVäntar

Jag hade en äggblåsa i början av graviditeten, såg den precis innan BIM och sen i vecka 6 hade den blivit mycket större, men inte släppt. Nu är den väck och graviditeten kvar :) det enda de såg vid första vul förresten var tjock slemhinna, så han trodde mensen var på väg och pga äggblåsan trodde han inte jag haft äl heller, så det kan luras!

• Flisan79
    LisaVäntar skrev 2012-06-06 10:31:06 följande:
    Jag hade en äggblåsa i början av graviditeten, såg den precis innan BIM och sen i vecka 6 hade den blivit mycket större, men inte släppt. Nu är den väck och graviditeten kvar :) det enda de såg vid första vul förresten var tjock slemhinna, så han trodde mensen var på väg och pga äggblåsan trodde han inte jag haft äl heller, så det kan luras!
    Ja det är väl så det skulle kunna vara. En blåsa som ligger kvar men som aldrig släpper något ägg och som sen återbildas. Intressant!
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • luca

Jahaa!! Oj där ser man! :) Grattis!! :) Ja vi får väl se vad som händer med mig, mensen gått över en dag och mår illa, ont i bröst osv. Men som ni säger kroppen är en förnurlig varelse ;) så man kan ju bli lurad också! ;D Men kul att höra iaf så man får lite hopp! Tack :)

• LisaVäntar

Ja, man kan ju säga att jag blev förvånad när jag plussade ;)
    Lycka till, uppdatera gärna här!

• luca

Haha förstår att du blev överraskad men den bästa överraskningen man kan få :D japp ska uppdatera här om vad som sker. Dock känns de som mensen kommer men de är bara ta nya tag isf :D

• luca

min mens har inte kommit än Förvånad tog ett test idag, men bara spökstreck, får vänta nån dag till iguess ;)
    man blir lite smått galen bara ge mig mensen eller ett super starkt plus! ;D

LisaVäntar skrev 2012-06-07 16:25:20 följande:
    Har du testat dig? :)
Svar på tråden Äggblåsa vid graviditet???