• Mellanmjölkens land

Leksaker som är roliga länge

Skulle behöva tips på utomhusleksaker som funkar i läääänge. Vi har i dagsläget en 1åring och det är väl inte omöjligt att det blir ett småsyskon såsmåningom.

Leksakerna är tänkta att ha hos svärföräldrarna som vi hälsar på ca 1v åt gången. Nu senast saknade vi vår bobby car nått fruktansvärt men den var för klumpig för att ta med eftersom vi ändå släpade på en bakåtvänd stol. Stolen är kvar och väntar på oss så nästa gång har vi plats för nått annat "konstigt".

Svärföräldrarna bor alltså utomlands och vi flyger dit. Alla barngrejer i deras land är fruktansvärt dyra för att inte tala om att utbudet i deras lilla stad inte är det bästa. Det är alltså en fördel om leksakerna kan tas med på flyget. Vi brukar alltid ha minst 10 kg över innan det blir övervikt så sakerna måste inte vara jättelätta men det går inte direkt att ta med en gungställning

Ge mig era bästa tips på leksaker som både är transportabla och som är roliga under många år!

• Svar på tråden Leksaker som är roliga länge
  • SilverEmma

Spontant tänker jag på hink och spade. Kanske några bilar och en tippvagn. Det kan de leka med i många år.

*kattägd*
  • Mellanmjölkens land

Hink och spade har vi redan köpt dit, boll tänkte vi köpa nästa gång. Dottern är av den mer fysiska sorten och svärföräldrarnas gård har massor med saker som dottern tyckte var jättebra leksaker. Vi höll inte med. Tänkte därför att det vore bra med nått "barnsäkert" där hon kan få utlopp för lite energi utan att mamma eller pappa hänger henne i hasorna med en konstant ström av nej-inte den-den är farlig-...

• YezzCorner

Boll! Rulla, kasta, känna på, balansera mot... bollen är bra till mycket! Fast ettåringar är förbaskat tråkiga när det gäller utomhuslek, kanske en sån nätgunga kan funka om barnet gillar det? Mina föräldrar har en sån som är fästad i deras altantak, och mina två barn har gungat i den sedan ettårsåldern själva, lägg ett par kuddar som stöd och för att "hålla ut" nätet lite bara..  Bifogar bild på mina två monster i den, stora killen blir åtta, lilla blir tre. Man får så klart hjälpa dem i och ur men själva gungandet brukar gå bra redan vid ettårsåldern, i alla fall har det gjort så för mina barn.

Http://jessicadeluxe.blogg.se - Du måste inte gilla mig, men det underlättar!
  • Mellanmjölkens land

Nästa besök blir antingen i höst, vid 1,5 år, eller nästa vår, vid 2 år.

Hemma är favoriterna allt som går att klättra på

• daimstrut

Kryptunnel från IKEA, funkar både inne och ute.

Uppblåsbar badpool om de bor där det blir sommar och varmt.

Lektält. Funkar också både ute och inne.

Sparkcykel i plast väger inte så farligt mycket.

• vivianne

Funderar på vad mina barn, 7 och nästan 3 leker mest med. Sandlåda och sandleksaker är ju den klassiska uteleken. Vatten att ösa är också jättekul. Gatkritor leker mina mycket med. Laga låtsasmat ute är suveränt kul så lite sådana leksaker. Bollar såklart! Sparkcykel om ett par år kanske.

• vivianne

Ou

vivianne skrev 2012-06-06 19:44:55 följande:
    Hopphäst. Tar liten plats uppblåst.

Ouppblåst menade jag såklart...
  • MammaTillFelicia

bobby car! har använts flitigt här av båda barnen, från kanske 1½ år och används fortfarande typ dagligen av 5½åringen.
    men annars som många skriver så är det ju spadar och bollar som är kul ofta och länge! mina barn har även haft en förkärlek för rep- att knyta och hänga saker lite överallt ute och inne....

• norrlandsflicka

Här är favoriterna just nu sparkcykel(3hjulig), bobbycar och gräsklippare. En annan sak som är kul länge är ju drake. Min son på 2 år 10 mån tycker det är kul flyga drake. Han fixar ju inte helt själv då.

• Hannathu

Bor de i Europa? För i så fall kan ni ju köpa på nätet (tex amazon.co.uk) och leverera dit istället för att släpa själva.

En Bobbycar går på typ 35pund ink frakt i EU

• Echo
    Mellanmjölkens land skrev 2012-06-07 20:09:49 följande:
    Vi funderar på nått sånt här www.quicksmartgo.com/play/scuttlebug

Antingen att köpa med ner eller att släpa mellan. Den verkar ju vara rätt transportabel och hemma funderar vi på en i vilket fall som helst.

Tack för alla bra förslag, förtsätt gärna att ösa på!
    Vi har en sån, den är jättesmidig att ha med. Men den är rätt liten så den räcker nog inte så många år.
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Mellanmjölkens land
    Echo skrev 2012-06-07 20:42:21 följande:
    Vi har en sån, den är jättesmidig att ha med. Men den är rätt liten så den räcker nog inte så många år.
    Misstänkte nått sånt, därav frågan om alternativ
  • Wilmis07

www.hiko.se/Leksaker/Varugrupp/Sandlek/%C3%96vrigt/Lekbord-f%C3%B6r-Sand-och-Vattenlek    Vattenbord är alltid kul,köpte till dottern när hon var 1,5 år och hon leker med det än när hon snart är 5 år. Ligger ju nedpackat i kartong så är ju lätt att ta med sig.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • iikiwiberries

sparkcykel skulle jag föreslå! mina barn älskar de! min äldsta är 3 år och yngsta är snart 1½ och båda sparkcyklar =) annars en sulky att köra runt saker i, har varit en favorit här.

Svar på tråden Leksaker som är roliga länge