Nybliven ensamstående mamma med usel ekonomi och utan boende snart! Någon med erfarenhet och tips!?
Efter ett kaosartat förhållande som nu tagit slut så ser situationen ut såhär:
Lägenheten just nu hyrs av ex pojkvän, han har ett heltidsjobb som snickare alltså måste jag ta hand om vår 7 månaders son på vardagar. Jag har fortfarande föräldrapenning t.o.m September. Jag kan endast bo hos min mamma tills Juli då hon har en hund som ska hem till henne igen och jag själv är otroligt päls allergisk + hon bor i en trea med min lillasyster inneboende som bara är 16 år. Min pappa har jag ingen vidare kontakt med alls och bor också i en 3:a med sin fru.
Jag har ett deltidsjobb som butiksbiträde där jag endast är garanterad 4 timmar i månaden på mitt kontrakt, ibland blir det fler timmar, ibland inte alls.
Så nu är min fråga. Vad i hela friden ska jag ta mig till? Finns det en väg ut? Någon nämnde Stadsdelsförvaltningen där man kan boka möta ang ekonomiskt stöd och rådgivning. Men leder det till en lägenhet de närmaste månaderna? Jag ahr i princip inte ens råd med mat till mig själv på min fjuttiga föräldrapenning. Expojkvän måste jobba för att han ska lägga ut handpenniong på en bostadsrätt han ska flytta in i Januari.
Någon med erfarenhet av en sån här situation!?!