• Anonym (dna)

Går det att neka till faderskap vid 99 %

Går det att neka till att man är pappa till ett barn om dna:t visar att man är släkt till 99% ?
     Det är ju en liten chans att man inte är pappa då.
    Hur går det till? Blir det en rättegång då? Med mamman?  

• Svar på tråden Går det att neka till faderskap vid 99 %
  • Anonym

jo visst KAN du neka, men ingen domare skulle anse det rimligt att du inte är fadern om dna testet visar 99%, om du inte har en tvillingbror vill säga. så att neka skulle bara innebära en utdragen process, där du som förlorare skulle få stå för rättegångskostnader etc.

• tundra

Nja tror faktiskt inte det. För i sådana fall skulle din bror vara pappa. Den 1% om det ens är så mkt kan inte vara helt obesläktad dig.
    Men jag tror säkert de provar att ta ett nytt utförligare dna prov om du bestrider det.

• sundayblues
    tundra skrev 2012-06-06 22:03:37 följande:
    Grattis till bebisen förresten!
    lol
  • Anonym

Neka kan du väl, men du har inget för det....för visar testet 99% så ÄR det du som är pappan...

• Butterscotch
    Anonym (dna) skrev 2012-06-06 21:43:48 följande:

Går det att neka till att man är pappa till ett barn om dna:t visar att man är släkt till 99% ?
     Det är ju en liten chans att man inte är pappa då.
    Hur går det till? Blir det en rättegång då? Med mamman?  

Vad menar du? Är du helt säker på att du inte är pappan (har du aldrig haft sex med mamman, eller åtminstone inte runt den tidpunkt då barnet blev till), eller har du bara ingen lust att ta ditt ansvar som förälder? Om du verkligen inte är pappan måste det ju rimligtvis finnas möjlighet att ta frågan vidare någonstans, men annars är det väl bara att ta sitt ansvar.
  • IC76

Visst kan man neka, men DNA är något som är ganska säker och om pappan inte har en enäggstvilling med exakt samma arvsmassa så kan man lugnt säga personen är fadern.

Mamma till A, A, A och V.
  • 3 barns mamma84

Mitt barns pappa er tvillig sjælv och faderskapstestet gjordes och han jag var med var 99,9%pappa till barnet.
    Det er inte samma blod fast man er tvilling
    Så du er pappan och det får du stå før.
    Om man tycker om att leka får man lov att vara med i leken också

grattis føræsten.

Ups JA det kan leda till rættegång !!
    Om pappan eller kanske mamman inte kommer till rættegången blir någon av pappan eller mamman ensamvårdnad till barnet iaf .
    sanningen måste fram i rætten det ÆR ingen lek tro mig !

Svar på tråden Går det att neka till faderskap vid 99 %