• Ann Lee

Arlanda buss långtidsparkering på natten? Knapp?

Vi ska åka med ett tidigt flyg från Arlanda och första bussarna från ALFA och BETA parkeringarna (långtidsparkeringarna) på Arlanda har trafik från 05.00 samt i övrigt i anknytning till ankommande och avgående flyg.

Men visst kan vi ta en buss från parkeringen redan innan 05.00 om vi trycker på knappen vid busskuren?
    Har för mig att det då kommer en buss inom 15 minuter, eller minns jag fel?

Någon som åkt nyligen och vet?      

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Svar på tråden Arlanda buss långtidsparkering på natten? Knapp?
  • Som snö

Parka på benstocken. Dom hämtar och kör efter hur planen går typ.

• MrSmith

Du kan parkera dygnet runt på alfa och beta. All personal på Arlanda parkera där. Jag bruka sluta jobbet och börja vid 0300 och det var bara att trycka på knappen så kommer en buss väldigt snart. Kan ta lite tid ibland bara typ 20 min om chauffören sover eller kör en annan slinga precis då. Men bussarna går dygnet runt året om. Då det alltid finns personal på plats!

• Ann Lee
    Som snö skrev 2012-06-06 22:12:26 följande:
    Parka på benstocken. Dom hämtar och kör efter hur planen går typ.
    Inte aktuellt eftersom jag vill att mina barn ska sitta i bilbarnstolar under den resa i så fall. Bara krångel.
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    MrSmith skrev 2012-06-06 22:25:12 följande:
    Du kan parkera dygnet runt på alfa och beta. All personal på Arlanda parkera där. Jag bruka sluta jobbet och börja vid 0300 och det var bara att trycka på knappen så kommer en buss väldigt snart. Kan ta lite tid ibland bara typ 20 min om chauffören sover eller kör en annan slinga precis då. Men bussarna går dygnet runt året om. Då det alltid finns personal på plats!
    Tack!
  • Som snö

Ann Lee: Ber allra ödmjukast om ursäkt för att jag störde, och för att jag inte lyckades utläsa ditt behov av fastspända barn i din trådstart!

• Ann Lee
    Som snö skrev 2012-06-06 22:45:51 följande:
    Ann Lee: Ber allra ödmjukast om ursäkt för att jag störde, och för att jag inte lyckades utläsa ditt behov av fastspända barn i din trådstart!

Och jag ber i min tur om ursäkt om mitt sätt att skriva uppfattades otrevligt. Det var inte meningen. Tonen är svår att uppfatta i skriven text. Jag nämnde inget om bilbarnstolar. Men däremot var jag ganska specifik i min fråga. Och den gällde just ALFA och BETA-parkeringarna.
  • mia maria

Jag har jobbat på intillliggande hotell i många år, o även bott där efter att jag slutade för några år sedan, o därifrån går bussarna från 04.00 o framåt.
    De börjar således nere på Alfa, o passerar sedan hotellet o så vidare till terminalerna.

Är dock osäker på hur det funkar nerifrån parkeringen, om bussen går per automatik redan vid 04 eller om ni behöver ringa på...?
    Kan du inte ringa o kolla med dem innan?

Svar på tråden Arlanda buss långtidsparkering på natten? Knapp?