• KajsaOskar

Måla parkettgolv

Många frågor!

Har parkettgolv på en yta 10 kvm ungefär som i anslutning till trappan till ovanvåningen, trappan skall nu målas i en grå färg och jag vill väldrigt gärna ha samma färg på golvet också.

Då är nu frågan hur mycket jobb det är med att måla ett parkettgolv?
    Blir inte klokare av google ens! Vissa säger slipa medans andra tydligen fått bra resultat av att enbart använda målarsoda eller målartvätt?

Lacken på golvet är gammal, säkerligen inte omgjort sedan huset byggdes på 70talet.
    Räcker de att bara rugga upp de??

• Svar på tråden Måla parkettgolv
  • LillaJag06

Bra fråga. Puffar upp åt dig
    Hade själv velat veta om det är möjligt och om det blir bra :)

• KajsaOskar

Känns jobbigt att slipa golvet ;) jag är lite bekväm nu när man renoverat allt annat utom de golvet! Vill ju bara få de snyggt fort

• Ripper500

Varför inte köpa ett grått billigt laminatgolv att läga ovanpå? Eller grå plastmatta eller grå heltäcknibgsmatta?

Tror absolut inte det blir bra att måla parkett. Dessutom inte billigare eftersom bra golvfärg med lack kostar.

• LillaJag06
    Ripper500 skrev 2012-06-07 08:17:05 följande:
    Varför inte köpa ett grått billigt laminatgolv att läga ovanpå? Eller grå plastmatta eller grå heltäcknibgsmatta?

Tror absolut inte det blir bra att måla parkett. Dessutom inte billigare eftersom bra golvfärg med lack kostar.
    Ush! Det vill jag inte lägga på mitt golv iaf.
    Jag tänkte mer att slipa upp parkettgolvet och vitbetsa, men vet inte hur mycket det kostar eller vilket jobb det kräver.
    I annat fall har jag tänkt att köpa en finare ljust/vit klickgolv.

Jag satsar gärna pengar på min bf då vi kommer gå i vinst när vi säljer den, sen är det inte riktigt en jätte stor yta i mitt fall.

• KajsaOskar

Vit var de tänkt från början, betsat! MEN vi har en hund som skräpar ner och en vild unge som leker med saker på golven så efter att vi har vitt i ett sovrum så säger jag tyvärr njaa till de..

Och visst kan jag köpa laminatgolv och lägga in, men då skulle jag absolut inte köpa "billigt" för då ska man allt ha kvalité!

Svar på tråden Måla parkettgolv