• honeybee71

Bakspray/matlagningsspray

Finns det bakspray/matlagningsspray i Sverige??

Eller kan man använda något som är i princip motsvarande??

• Svar på tråden Bakspray/matlagningsspray
  • maximum

Menar du sprayfett? Alltså fett på burk som är lätt att spraya i formar, plåtar mm?
    Har inte sett det på 10år men saknar det ibland när vi på jobbet ska pensla jättemånga formar (jobbar i kök) 

• honeybee71
    maximum skrev 2012-06-07 08:32:01 följande:
    Menar du sprayfett? Alltså fett på burk som är lätt att spraya i formar, plåtar mm?
    Har inte sett det på 10år men saknar det ibland när vi på jobbet ska pensla jättemånga formar (jobbar i kök) 
    Ja just sånt man sprayar på.

Finns ju i england och usa vet jag.

• maximum

Jag vet faktiskt inte om det finns kvar men smidigt va det ju. Man fick ett jämt lager och slapp pensla...

• Frontline
    honeybee71 skrev 2012-06-07 08:42:25 följande:

ja fast varför kan man inte köpa i butik,.... hmm haha 
    Det finns i butiker med, så googla runt på det så hittar du säkert nån liten butik som har det.
    Hittade en blogg där nån skrev att det finns att köpa i en butik i saluhallen men jag vet inte vart hittar inte sidan igen hehe
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fia 28

Det finns även i Finland i vanliga matvaruaffärer, så tycker nog det borde gå att hitta i Sverige också.

• Amber
    Kattdamen skrev 2012-06-14 14:52:52 följande:
    www.obhnordica.se/olje----vin%C3%A4gerspray-9...

Kan du fixa själv.
    Det där blir ju inte alls samma sak, för det första är ju den flaskan för olja och för det andra är det som en pump på...

Det ts söker är ju en sprayflaska med matfett, alltså precis som en hårsprayflaska/sprayfärgflaska.
Svar på tråden Bakspray/matlagningsspray