Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (blind?)

plötsliga synproblem

Min syn nu på morgonen är jätte konstig. Det är små fläckar här och där som jag inte ser alls. Ena ögat har jag ont i och andra ögot har jag knappt nå perifiriseende kvar på.
    Nån som varit med om nåt liknande? Vad skulle det kunna vara? 

• Svar på tråden plötsliga synproblem
  • Bonsaiii

Det låter inte så bra. Ring 1177, det är ingen ide att det ska spekuleras här...

• Anonym (blind?)
    Bonsaiii skrev 2012-06-07 09:17:25 följande:
    Det låter inte så bra. Ring 1177, det är ingen ide att det ska spekuleras här...

håller på, men det är sån kötid där...

Hoppades lite på att nån varit med om nåt liknande o kan lugna mig lite undertiden jag väntar 
  • Anonym (Mia)

Det skulle kunna vara migrän du drabbats av. Det kan sätta sig på synen innan själva huvudvärken kommer. Men det finns ingen här som kan hjälpa dig! Kontakta sjukvårdsupplysningen! 1177

• Anonym (blind?)
    Anonym (Mia) skrev 2012-06-07 09:18:34 följande:
    Det skulle kunna vara migrän du drabbats av. Det kan sätta sig på synen innan själva huvudvärken kommer. Men det finns ingen här som kan hjälpa dig! Kontakta sjukvårdsupplysningen! 1177

jag brukar ha migrän och det har aldrig blivit så här förut.. Sitter i kö till 1177
  • Dr Mupp

Hoppas du får tag i dem, vill inte skrämmas men det var med pga plötsliga synproblem som vi upptäckte mammas cancer. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (blind?)
    Dr Mupp skrev 2012-06-07 09:21:13 följande:
    Hoppas du får tag i dem, vill inte skrämmas men det var med pga plötsliga synproblem som vi upptäckte mammas cancer. 
    det var faktiskt min första tanke
  • Anonym (blind?)

Troligtvis "bara" ett tryck på ögat enligt 1177

• Anonym (ge dig inte!)
    Anonym (blind?) skrev 2012-06-07 09:34:38 följande:
    Troligtvis "bara" ett tryck på ögat enligt 1177
    Nähh, näh ge dig inte så lätt! Vi har en akutsjukvård av en anledning! Om du inte får tid hos en ögonläkare fort, så försök och ring till en legitimerat optiker, kanske han kan ge dig några svar.

www.raddasynen.se/synfoeraendringar-och-sjukdomssymptom/index.shtml
  • Anonym (blind?)
    Anonym (ge dig inte!) skrev 2012-06-07 09:50:00 följande:
    Nähh, näh ge dig inte så lätt! Vi har en akutsjukvård av en anledning! Om du inte får tid hos en ögonläkare fort, så försök och ring till en legitimerat optiker, kanske han kan ge dig några svar.

www.raddasynen.se/synfoeraendringar-och-sjukd...

Har en telefontid med ögonläkare och troligtvis kommer jag undersökas redan idag lät det som på sköterskan jag pratade med på 1177.

Nu har synen blivit lite bättre, ser bara lite suddigt men smärtan i ögat är värre 
  • Anonym (blind?)

Jag har fått en tid för undersökning nu på eftermiddagen

• Anonym (ge dig inte!)

Så bra, det är säkert inget allvarligt skall du se.Solig

• Anonym (blind?)
    Anonym (ge dig inte!) skrev 2012-06-07 10:34:24 följande:
    Så bra, det är säkert inget allvarligt skall du se.Solig

Det hoppas jag att det inte är men det känns inte så betryggande när "alla" säger: det är säkert inget farligt men du måste komma in idag
  • Anonym

Är ögat rött?
    Låter lite som när jag hade irit (regnbågshinneinflammation) vilket behandlades med ögondroppar med cortison, jag fick dessutom även äta cortison eftersom jag gått väldigt länge med inflammationen.

• Anonym (blind?)
    Anonym skrev 2012-06-07 10:56:10 följande:
    Är ögat rött?
    Låter lite som när jag hade irit (regnbågshinneinflammation) vilket behandlades med ögondroppar med cortison, jag fick dessutom även äta cortison eftersom jag gått väldigt länge med inflammationen.

nej ögat är inte rött
  • Anonym (blind?)

Gjort en fullständig ögonundersökning nu. Synen han komma tillbaka helt innan jag kom fram till läkarn så den var tillbaka till1,0. Testade även trycket och kollade ögat under mikroskåp. Inga fel hittades.
    Ögonläkaren trodde att det kunnde bero på plötsligt högt blodtryck, skickades till labb o tog lite prover o fick en remiss till familjeläkaren.

Så ögonen var det "inget fel" på, undrar bara vad felet kan vara   

Svar på tråden plötsliga synproblem