• Anonym (SKITRÄDD)

Kan jag anmäla min man OM...

...han försvinner med barnen i över 24 timmar och jag inte har en aning om vart de är???

Min man har i flera tillfällen hotat mig med att han ska ta barnen till sitt hemland (arabiskt land).

I fredags skulle han till sina släktingar, i Sverige, med barnen och stanna där till igår kväll, vilket var ok för mig.

MEN, han kom inte hem igår kväll!!! Jag har försökt ring han men såklart så svarar han inte och jag har ingen aning om vart de är eller hur de mår.

Kan jag polisanmäla det och vad händer då???

Jag är ju så klart rädd att det ska trigga honom ännu mer att ta barnen HELT ifrån mig.           

• Svar på tråden Kan jag anmäla min man OM...
  • Anonym

Du kan alltid ringa polis eller soc och rådfråga hur du bör gå till väga med problemet. Det kan du göra anonymt o se hur de ser på saken

• Sensimillia

Men varför lämnar du inte honom så att du slipper leva i ständig oro att han ska ta barnen?

• Anonym

När ska barnen vara hemma hos dig igen? Har ni juridiskt bindande avtal om umgänge eller har ni bara kommit överens själva?

• Anonym (SKITRÄDD)

Efter mitt sista sms till han med hot om att jag kommer att ringa poilisen så hörde han av sig och de kommer hem ikväll har han lovat.

Nu har vi i alla fall bestämt att skilja oss och vilken lättnad, jag som var skitskraj i månader men det känns ju faktiskt skitbra eller så är jag bara i chocktillstånd??? 

• hönamor

BRA! Tror du blir lyckligare som skild. Se till att ordna med barnen nu bara så du slipper sitta på nålar varje gång de ev ska dit.

Svar på tråden Kan jag anmäla min man OM...