• mammelie1891

Gravid och enormt sug efter kaffe!

Jag har ju läst mig till att man inte ska dricka så mycket kaffe när man är gravid och det gör jag inte. Men jag skulle lätt kunna dricka hur mycket kaffe som helst! Kaffet smakar t.o.m bättre nu än innan jag blev gravid! Obestämd
    Är inte det lite konstigt..? Jag läser överallt att gravidingar inte kan stå ut med lukten av kaffe ens.. Så har jag varit under mina andra graviditeter, men med denna är det som sagt tvärtom. Nån som varit med om det?

chiligodis.blogspot.com [] BF barn 4: 25/1-13 []
  • Svar på tråden Gravid och enormt sug efter kaffe!
  • MrsKnapa

Nej jag kunde inte dricka kaffe under någon av mina graviditeter "/
    Men lite kaffe kan du ju dricka :)

• 3 barns mamma84

Drick kaffe men i OKEJ mägd .
    Inte så starkt häller men drick inte mkt bara utan några koppar bara .

Nej jag hade aldrig detta

Jag slutade röka när jag insåg att jag var gravid och det var så ÄKLIGT att röka likom.
    Vidrigt !!
    Detta var så med 1:a och 2:a barnet men men tredje barnet JÖSSES hade värdens sug efter att röka men jag tvingade mig till att inte röka iaf
    Det gick väldigt bra haft jag var sååååå sugen !!!

(konstigt detta)

Kaffe stoppade jag till med samband med rökningen drack bara massa te som jag istället blev väldigt fast med

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • mammelie1891

Jag dricker 2-3 koppar om dagen och det är såååå gott! Visst är det konstigt? Brukar alltid få avsmak för kaffe som gravid.. Då är det kanske en av det andra könet denna gång, haha
    Fast jag vill inte ha latte eller nåt sånt, bara vanligt Gevalia från min tassimo, så allt kaffe fungerar inte. Tungan ute

chiligodis.blogspot.com [] BF barn 4: 25/1-13 []
  • Trisse85

Jag tycker att kaffe stinker just nu. Men min svägerska är lite av en kaffenarkoman och hon har druckit kaffe under alla sina 4 graviditeter. Vissa dagar normal mängd och vissa jättemycket. Det bästa du kan göra är att lyssna på kroppen. Det kan vara farligare för barnet och dig om du inte dricker kaffet.

• mammelie1891

Jag tycker mest att det är konstigt att jag ens är sugen på kaffe. Dom flesta andra verkar må illa av kaffe när dom är gravida. Har aldrig hört talas om nån som är som jag, som tycker att det är godare nu än innan.

Flicka 0210 Flicka 0404 FLicka 0707 [] BF barn 4: 25/1-13 []
  • mammelie1891

Theia: smart! Att jag inte tänkt på det...

Flicka 0210 Flicka 0404 FLicka 0707 [] BF barn 4: 25/1-13 []
  • Theia

Jag är också galen i kaffe! Tycker inte speciellt mkt om de i vanliga fall :D

• Rani

Jag älskar kaffe! De tre första månaderna av graviditeten var jag dock inte sugen på kaffe alls. Särskilt inte på morgonen. Jag som brukar vakna och gå direkt till kaffebryggaren. Men nu är suger back to normal. Men jag försöker hålla mig till rekommenderade max tre koppar.

Svar på tråden Gravid och enormt sug efter kaffe!