• finskaflikkan

Katt kräks gult och vitt slem

Vår katt Barbro som är en bonnkatt och hona på 4år har sen igår verkat lite konstig.
    Är inte riktigt sig själv.
    Kräks flera ggr om dagen, vitt skum och gult skum med bubblor sas.
    Hon vill inte äta och har endast idag fått i sig lite vatten. Annars går hon mest och gömmer sig? Jamar lite då och då och verkar lite småslö.. Men är väldigt sugen dock på att gå ut? 

Har ringt vet. och har tid först senare i em..  Är så orolig.. Nån som vet nåt eller så?

//Orolig kattägare     

• Svar på tråden Katt kräks gult och vitt slem
  • Edda2

Ta henne till vet. En av våra katter gjorde så och han hade problem med njurarna då.
    Blev inlag i 2-3 dygn.
    Behöver ju inte vara det men bäst att kolla.
    Hon kan inte fått i sig något?

• Edda2

Missa att du skulle dit, men bra du får det kollat:)

• Zazz82
    finskaflikkan skrev 2012-06-07 11:53:19 följande:
    Vår katt Barbro som är en bonnkatt och hona på 4år har sen igår verkat lite konstig.
    Är inte riktigt sig själv.
    Kräks flera ggr om dagen, vitt skum och gult skum med bubblor sas.
    Hon vill inte äta och har endast idag fått i sig lite vatten. Annars går hon mest och gömmer sig? Jamar lite då och då och verkar lite småslö.. Men är väldigt sugen dock på att gå ut? 

Har ringt vet. och har tid först senare i em..  Är så orolig.. Nån som vet nåt eller så?

//Orolig kattägare     
    Låter som din katt fått mask i magen.. Hur bajsar hon? Är det också gult slemmigt löst? Piper hon jamar högt ungefär som om hon har ont i magen?? Har ni fler katter än henne? Går hon ute? Ätit från slasken?? Mina katter blev så där när vi fick en tredje.. Mask var det och gick bort på en gång med ett medel jag sprutade i munnen enligt tabell.. hur många gånger kommer jag inte ihåg med det var jätte bra och dem blev friska och sig själva igen!! Lycka till
  • finskaflikkan
    Zazz82 skrev 2012-06-07 11:56:11 följande:
    Låter som din katt fått mask i magen.. Hur bajsar hon? Är det också gult slemmigt löst? Piper hon jamar högt ungefär som om hon har ont i magen?? Har ni fler katter än henne? Går hon ute? Ätit från slasken?? Mina katter blev så där när vi fick en tredje.. Mask var det och gick bort på en gång med ett medel jag sprutade i munnen enligt tabell.. hur många gånger kommer jag inte ihåg med det var jätte bra och dem blev friska och sig själva igen!! Lycka till
    Nej mask verkar de inte va för de syns väl i avföringen? Hon kräks både vitt och gult slem som har bubblor i sig... Svårt att förklara... Går undan och jamar.. Gömmer sig lite..
    Hon älskar att sova hos husse under täcket på nätterna men inte gjort de på två nätter utan legat och tryckt nånstans.

Vi har 3katter till och 2hundar. Alla kissorna förutom minsta e utekatter.
    Avmskade alla med axilur för ett par månader sen då dom va innekatter (flyttat till hus nyligen).    
  • Zazz82
    finskaflikkan skrev 2012-06-07 11:59:12 följande:
    Nej mask verkar de inte va för de syns väl i avföringen? Hon kräks både vitt och gult slem som har bubblor i sig... Svårt att förklara... Går undan och jamar.. Gömmer sig lite..
    Hon älskar att sova hos husse under täcket på nätterna men inte gjort de på två nätter utan legat och tryckt nånstans.

Vi har 3katter till och 2hundar. Alla kissorna förutom minsta e utekatter.
    Avmskade alla med axilur för ett par månader sen då dom va innekatter (flyttat till hus nyligen).    
    Mina kräktes och bajsade löst och han inte till lådan, jag tog dem till Vetrinären och han konstaterade att det var mask i magen dem fått. Jag såg aldrig något i avföringen själv.. Hoppas du får rätt på var det är för något? Katter kan ju också bli magsjuka i fall det har fått i sig något från slasken man glömt ta bort eller något konstigt ute..
  • nemo1

Håll henne inne även efter veterinärbesöket för att kunna observera. Se till så att blodprover blir tagna. Läser ofta här om kattägare som varit hos veterinär med sin sjuka katt och som nöjt sig med att vetten klämt lite på magen och gissat sig till en ev diagnos. Och ofta har vetten skrivit ut antibiotika trots att inga prover är tagna.

• Hokuspokusan

Ohh dessa katter..
    Har en till sjukling här hemma.
    Detta är tredje gången vi far iväg till veterinären med vår 1 åriga kastrerade hankatt.
    Han är innekatt också. Vet inte varför men han äter på precis ALLTING!
    Så nu har han väl fått i sig nåt igen och mår jättedåligt.

Har inte ätit på 2 dagar och kräks upp allt inom en halvtimma efter han fått i sig det.

Sist fick han opereras och då satt det en leksak i tarmen.
    Hoppas att det inte är samma denna gång men det märks.. Halv Fyra ska man vara hos veterinären.

• finskaflikkan

Nu äntligen är Barbro hos veterinären... Får se va domen blir..

Försökte ge henne vatten i hennes mun med spruta men hon spotta ut, såg ut som hon fick kväljningar??

Usch e så orolig så jag mår illa nästan...   

• nemo1

Ni med illamående katter, be att få en spruta mot illamåendet eftersom det kan bryta den onda cirkeln och få katten att börja äta.

Svar på tråden Katt kräks gult och vitt slem