• aquamarin

Vilket spa ska jag välja?

Jag har tänkt ge min man en spaweekend i födelsedagspresent, men har beslutsångest vilket jag ska välja! Tanken är att det ska vara ett mysigt, gärna romantiskt ställe med god mat, där det gärna finns lite att hitta på även om det regnar ute. Jag väljer mellan en weekend på Asia spa i Varberg ( i deras nybyggda boutique rum), Skansen i Båstad eller Ystad Saltsjöbad. Vi har inte varit på något av ställena förut så jag är väldigt tacksam för åsikter och förslag. Är det någon som vill rekommendera något annat är det också välkommet! Vi vill hålla oss kring Halland, Skåne, Bohuslän, Småland. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilket spa ska jag välja?
  • Acelise

Ystad Saltsjöbad är otroligt mysigt och om det regnar är Österlen fullt av massa härliga utflyktsmål, året runt egentligen.

• ParvaDux

Jag har varit på Tylösand SPA i Halmstad, det var ändå prisvärt, mysigt, härligt och känsla av lyxighet, med många bra träningspass. Jag skulle dock tro att det nog är ganska många som är där nu på sommaren, när vi var där kunde man vara för sig själv, vet inte hur det är nu. Bra lunch som ingick hade de med och många behandlingar att välja på (men de kostade). 
    www.tylosand.se/spapaket 

Har även hört mycket bra och Varberg, både det asiatiska och Hotell Gästis (kanske inte alla som uppskattar det, men hört att det är mysigt och tycker det verkar som det med: www.hotellgastis.nu/5 )

• aquamarin

Tack för tipsen! Mer förslag mottages tacksamt. Båstad är tyvärr fullt, så det är inget alternativ längre.

• littlemisstrouble

Asia SPA i varberg tycker jag ser jättefint ut och vi planerar en trip dit själva eventuellt i sommar. Varberg är ju en härlig sommarstad också.

• aquamarin

Tack! Asia spa ser mysigt ut, det enda jag tycker är synd är att det verkar som att allt är inomhus... Jag har faktiskt tittat på badhotellet i Tranås, tyckte det verkade väldigt mysigt, men de sa att badtunnor och sådant inte var öppet på sommaren :(. Hade gärna badat tunna med ett glas vin, kanske finns något annat ställe någon känner till?

Svar på tråden Vilket spa ska jag välja?