Hur undviker man strior???
Finns det något man kan göra för att minska risken för bristningar på magen? Smörja sig med jättefeta krämer, eller???
Finns det något man kan göra för att minska risken för bristningar på magen? Smörja sig med jättefeta krämer, eller???
Det finns inget sätt. De beror på hormoner så det finns inget man kan göra. Du kan ju smörja in dig för att slippa klådan men ränderna slipper du inte undan (om du får några vill säga - själv fick jag inte en enda)
Vad jag hört finns det inget som bevisligen fungerar då det är ärftligt. Själv använder jag Body Shops kakao-creme som ska vara bra för uttänjd hus. Den är fet och jag smörjer varje dag. Även om ingenting är bevisat så skadar det ju inte att prova... Kan ju inte bli sämre...
Åhhhhh vilken söt bebis du har!!!!
Jag körde med något som jag tror hette havandeskapsolja eller så. En fet olja som jag fick av en kompis. Fick inte en enda stria men det kanske jag inte hade fåttt ändå........
Tack, det ska jag testa!!! Jag fick en hel del bristningar när jag var tonåring och växte snabbt så jag antar att jag kommer att få det nu när jag är gravid också!
Ja smörjde mej med Weledas olja(tror de hette så) börja på W iaf!!
Fick inte en bristning...Vet inte om de berodde på det men!!
Jag smörjer åxå med Weledas havandeskapsolja - morgon och kväll. Hittills har jag inte fått några bristningar, men jag har förstått att bristningarna kommer nog om dom kommer, det kan inga krämer eller oljor motverka. Många har ju fått bristningar de sista veckorna, är själv i vecka 33 så jag ropar inte hej ännu...
Det sags att ingenting funkar, beror pa gener och hormoner. Sjalv smorjer jag med Palmers cocoa butter och har hittills (bf+5) klarat mig. Fick bristningar i tonaren och har under graviditeten aven fatt pa stallen jag missat smorja, tex nedre delen av ryggen. Sa jag tror att det har hjalpt mig! Smorj, det har du inget att forlora pa!