• Jackie85

Kia Cee'd SW eller Kia Sportage?

Skall funka till 2 vuxna, 2 småbarn i bakåtvända bilbarnstolar i baksätet. Skall få plats med syskonvagn och lite packning samt fungera bra med takbox upp till fjällen :) Vilken hade ni valt och varför?

• Svar på tråden Kia Cee'd SW eller Kia Sportage?
  • Whitetrash86

Sportage då bagageutrymmet är större. Dock gillar just jag inte SUV-bilar. Sen har jag alltid haft en liten förkärlek till Ceed så skulle nog i slut ändan ta den även om Sportage skulle ha fler fördelar :)

• Yinsan

Skulle säga tvärt om, upplever ceed'n som större bagage och mer lättpackad än sportagen. Har själv en ceed och det är inget stort bagage i sportagen för dubbelvagn och packning... (säljarna har sportage på jobbet så har packat några sånna också...)

• Sisisisi

Blir det inte trångt med två bakåtvända stolar i baksätet på ceed? Eller den är kanske större än den ser ut?

• Yinsan

Upplever inte baksätet som litet varken på Ceed'en, sportagen eller Vengan som vi har.
    I vengan går det inte att sitta i mitten mellan två stolar för den är lite smalare än sportagen och ceeden.
    Beror kanske på hur långa ni är men vi kan ha två bakåtvända bak och ändå köra båda två.

Kan ni inte åka och provmontera stolarna så ser nu ju vad som passar er bäst.

• Whitetrash86
    Jackie85 skrev 2012-06-07 14:36:03 följande:
    sportage har mindre bagageutrymme.
    okey..? inte vad jag kan läsa mig till iaf. Fast sen finns det ju dom som har mer volym fast det känns mindre pga designen.
    men som sagt, hade valt ceed pga min förkärlek till den Skrattande 
  • Yinsan

Det beror säkert på att bagaget är lite högre men packmässigt och med dubbelvagn så är jag inte säker på att de får in vagnen ens då det är på höjden volymen sitter och inte golvytan i Sportagen.

Svar på tråden Kia Cee'd SW eller Kia Sportage?