• NågotStort

Fick 3+ med Clearblue Digital - vad betyder det?

Är enormt lycklig då jag i söndags fick "plus"  (3+ clear blue digitaltest). Då det är första graviditeten undrar jag lite vad det betyder? Är jag minst i vecka 4 av 40? Eller vad betyder +3 "efter befruktning" som det står i Clear blues instruktioner? Har det gått längre? 

Har tyvärr ingen aning om när jag kan ha blivit gravid då jag haft utebliven mens sedan den 7/4. Jag har haft oregelbunden mens sedan jag slutade med P-piller så det är inget jag har reagerat över.

Vet inte varför jag är så nojjig men det hade varit skönt att veta ungefär hur långt det har gått!Glad 

• Svar på tråden Fick 3+ med Clearblue Digital - vad betyder det?
  • littlemisssunshine08

3+ betyder väl att det gått minst 3 veckor sen ÄL, dvs är du minst i v5. sen tror jag dock att det kan vara 3+ ganska länge, så det bästa är nog att du ringer bim.
    eller räknar på sista mensens första dag,  vilket skulle betyda att du är i ca v9. men jag vet inte jag :) Grattis hur som! 

• Albertina B

3+ betyder att det gått MINST tre veckor sedan befruktningen skedde, alltså är du minst i vecka 5 men kan vara mer. Graviditetsveckor räknas inte annars från befruktning utan från första dagen på senaste mensen för att ha ett exakt datum (bara Clearblue som räknar med befruktningsdatum).

Och grattis förresten! :)

• katta01

Gjorde oxå clear blue digi test igår o det visade 3+ Min kompis sa att du är i vecka 3, blev lite besviken för jag trodde ja var lite längre gången. Men så kollade jag här på denna tråden och att jag skulle vara i 3 veckor stämmer ju inte då utan minst 5 allså! känner mig svullen på magen, varm o trött:) Känns kanon!

Svar på tråden Fick 3+ med Clearblue Digital - vad betyder det?