• Miraklet09

vård kläder som vikarier????

är det något som jag som vikarier ska stå för (timm anställd)

elle kan man be arbets platsen ha sånt, finns inte alltid i min större storlek på ena jobbet,
    på¨det andra går jag med privata kläder    

Isabelle
  • Svar på tråden vård kläder som vikarier????
  • Planer för Juni

När jag sommarjobbade inom vården (hemtjänsten och demensboende) hade jag privata kläder. Passad på att rensa ur lite äldre kläder som jag inte är rädd om. De fick sedan gå som jobbkläder. Viktigt att de går att tvätta på minst 60 grader dock. I augusti när jag slutade jobba så la jag undan "arbetskläderna" till nästa sommar.

• Planer för Juni

Hm... missade svaret.

Det är olika för olika kommuner/arbetsgivare men där jag varit har vikarier alltid gått i egna kläder. Fråga/kolla vad de andra vikarierna har på sig när de jobbar.

• minasöner

Jag hittade heller inga kläder som passade nu på mitt nya jobb som vikarie. Största var L. Jag beställde från www.design-a.se där har de bussaronger från 62.50kr . Tog en vecka ungefär att få hem dem

♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Miraklet09
    Planer för Juni skrev 2012-06-07 20:01:16 följande:
    När jag sommarjobbade inom vården (hemtjänsten och demensboende) hade jag privata kläder. Passad på att rensa ur lite äldre kläder som jag inte är rädd om. De fick sedan gå som jobbkläder. Viktigt att de går att tvätta på minst 60 grader dock. I augusti när jag slutade jobba så la jag undan "arbetskläderna" till nästa sommar.

ah tyvär gör jag så med, men ena stället accepterar inte privata kläder,
    sedan så tycker jag det är himla drygt för ja får någon slags mani att tvätta i tyå 60
    varje gång, krymoer brallorna, som om dem inte var tajta no från början ;)
    Planer för Juni skrev 2012-06-07 20:03:15 följande:
    Hm... missade svaret.

Det är olika för olika kommuner/arbetsgivare men där jag varit har vikarier alltid gått i egna kläder. Fråga/kolla vad de andra vikarierna har på sig när de jobbar.

Dem flesta har beställt egna kläder, men jag får aldrig veta hur man gör det..
    fick googla på det, men tycker att 500kr för en tröja är lite väl mycket pengar
    spec när man tjänar timm lön, man ska ha råd betala det med, sedan brallor på det med ca 5-600kr =/
    minasöner skrev 2012-06-07 20:09:33 följande:
    Jag hittade heller inga kläder som passade nu på mitt nya jobb som vikarie. Största var L. Jag beställde från www.design-a.se där har de bussaronger från 62.50kr . Tog en vecka ungefär att få hem dem
    tack för sidan ska kika in =)
    Ziindlaa skrev 2012-06-07 20:48:12 följande:
    Som vikarie i min kommun får vi låna arbetskläder.
    ja det brukar jag få göra på det ena stället, men inte alltid dem har min stora storlek
    haha jag ser inte så bred ut ig såvis, men ja drar ganska stort i brallorna
    skämmigt när man ska utge sin storlek, tycker inte alls det är så roligt

inte sedan ja fick dottern och bull magen med, allt pletar ju ut =/

Isabelle <3
  • Miraklet09

åh help viken storlek ska man ta på tröjorna då

gush vad billiga dem var =)  

Isabelle <3
  • minasöner
    Miraklet09 skrev 2012-06-07 23:47:23 följande:
    åh help viken storlek ska man ta på tröjorna då

gush vad billiga dem var =)  

det finns en måttabell där på sidan någonstans. Men de brukar sällaqn stämma, men ta en strl större så du kan röra dig riktigt
    ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
Svar på tråden vård kläder som vikarier????