Kjellgren skrev 2012-06-07 19:01:28 följande:
Borsta noga med whiteningtandkräm, det tar bort det värsta.
Som tandläkare kan jag inte rekommendera hemmablekning om du inte har en individuell skena (och då menar jag inte en sådan man böjer till själv i hett vatten!) eftersom gelen är frätande och inte ska komma i kontakt med tandköttet. Har du en personlig skena så brukar det funka att bleka själv även om de geler som är starka nog att bleka tänderna egentligen inte får säljas av andra än tandläkare/-hygienister.
Oavsett hur du bleker tänderna ska de vara rena och tandköttet friskt, det ska inte blöda när du använder tandtråd, och du ska inte ha några kariesangrepp eller otäta fyllningar. Avbryt om tänderna isar och skölj gärna med fluor i så fall.
Tyvärr har jag sett för många skador av hemmablekning för att kunna rekommendera det, mest tandköttsskador - som är permanenta.
Visst kostar en blekning men rätt skött så håller den länge - upp till ett år även om man kan behöva boosta emellanåt. Och sedan har man sina skenor i stort sett hur länge som helst. Helst ska man skippa kaffe och rödvin - vitt vin går dock bra!
Okej tack för ditt svar

Vet inte hur jag ska göra nu, om det är så riskfyllt att bleka själv hemma så vågar jag mig nog inte på det... Får fortsätta le med delvis stängd mun ett bra tag till ser det ut som.
Finns det nåt annat sätt som är mer skonsamt och som ändå inte kostar alltför mycket?
Okej då, jag kan sträcka mig upp till att det får kosta max 2000kr, finns det nåt sätt för den summan eller under?