Känner mig omänsklig och mentalt instabil
Hej FL jag känner att jag måste tala om det här nånstans så jag vänder mig till er! Som titeln säger så känner jag att det här är ett problem. Jag ger er en kort beskrivning om vem jag är: jag är en tjej på 16 år och jag brukar bli beskriven som excentrisk och lite smått komisk till sättet.
För ungefär 4 år sen flyttade mina föräldrar ifrån varandra. Idag är det inget problem att säga eller tala om att de är skillda. Men jag vet att jag har förändrats en hel del mentalt. Nånstans har jag gått sönder lite grann, som i att jag har svårt att förstå varför andra blir glada över vissa saker. Jag insåg nyligen att jag lätt analyzerar människor och har lätt att se när de ljuger och inte, vilket gör att jag har svårt att lite på folk. Trots det slänger jag på en konstig facad som är väldigt uttåtriktad.
Men jag kan inte riktigt bli ledsen för andras skull, förutom mina absolut närmast vänner. Jag ställer ofta upp för dem och de säger att jag är lätt att tala med så de berättar mycket personliga saker till mig :) det gör mig lite stålt att veta att de litar på mig så jag vet att jag inte är helt ensam!
Men jag vill inte ha kvar den där hemska känslokalla tanken i huvudet. Jag kan inte glädjas av olika saker som skulle göra vem som helst lycklig. De känslor jag visar upp är en reflektion, en analys, av hur en normal människa ska sköta sig. Snälla jag tror nästan jag blir galen, känner ibland ilska för jag inte kan uttrycka mig ordäntligt :( jag vill inte skada nån!