• Anonym (snål)

present till chefen?

Hur många är det som ger presenter till sina chefer såhär inför sommaren?

Jag arbetar på en förskola, och nu skall vi samla ihop pengar till en sommarpresent till vår rektor igen...

Jag har aldrig förstått, och alltid irriterat mig på detta. Varför skall vi ge henne en present?

Visst, vi får en liten grunka, men det är ju kommunen som betalar för det!

Har alltid kännt mig tvungen att vara med, men jag blir faktiskt sur. Det är så himla många insamlingar nu, till fröknar och dagispersonal. Visst har jag råd med 50 kronor, men jag vill egentligen inte. Gillar inte kärringen heller, hon har favoriter, vänder kappan efter vinden och ler ljuvt och nickar om man har tankar man framför.

Usch vilken surkärring jag är! 

• Svar på tråden present till chefen?
  • fjonkelina

Här är en till som vägrar sådant. Jag ställer mig alltid utanför när chefer ska firas av ngn anledning. En chef har bättre lön än vad jag har och varför ska alltid dom grattas?? Jag får absolut ingen uppmärksamhet på det viset för att jag har gjort ett bra jobb eller fyllt år. Finns ingen chef som skulle skramla runt bland sina kolleger för att fira oss andra.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.....................................
  • Kjellgren

Om du inte gillar henne är väl valet enkelt? Presenter ger man till personer man tycker har förtjänat dem och det tycker du ju inte att hon har.

Avstå. Om hon påpekar att du inte står med på kortet så säg som det är, att du inte uppskattar hennes ledarskap men att du gärna återkommer med presenter när du tycker hon gjort sig förtjänt av det. Vem vet - hon kanske behöver höra det? 

Svar på tråden present till chefen?