• Anonym

Nidblödning? Vattnig mens?

Hej!
    Jag och min sambo försöker få barn och har varit utan mens nu i 2 mån, men plötsligt imorse så var det blod i trosorna. Men den är inte riktigt som den brukar vara..
    Den är mer vattnig och det kommer mest bara om man torkar sig, inget levrat blod som det brukar vara och inte lika mycket kladd så att säga..

Någon mer som varit med om detta?
    Har inte slutat med piller eller något liknande, men jag blev bara lite misstänksam om det kan ha varit en nidblödning.. Hur är en sådan och hur länge varar de? 

• Svar på tråden Nidblödning? Vattnig mens?
  • Pimpinellan

Nej,en nidblödning verkar långsökt om du inte haft mens på två månader. En nidblödning infaller 4-max 10 dagar efter äl. Det är väldigt ovanligt och man blöder bara jättelite nån dag. Var du regelbunden innan då? Gravtestat? Haft äl så vitt du vet? Slutat blöda nu eller?

• Anonym

Har varit mycket i mitt liv senaste tiden som gjort att mensen upphört pga stress och oro för min mamma som under den tiden låg inför döden. Pratade med en BM och hon sa att mensen upphörde pga av allt som var då, men hon trodde att när jag väl landat hemma så skulle den komma tillbaka. Hann bara tillbaka och vara hemma i 4 dagar så kom den.
    Har ÄL runt den sista varje månad.. Och nu kom mensen, fast den är inte som den ska. Mer ljus och vattnig så att säga. Ser mer ut som rosa flytningar. Har inte kommit mer nu sen jag skrev sist. Har varit regelbunden innan och tog ett gravtest för någon vecka sedan, då negativt. 

• Pimpinellan

Bara avvakta och se vart blödningen tar vägen. Tycker du ska testa igen ifall du var ganska säker på att du hade äl denna cykel för plus kan dröja.

• Anonym (Förvirrad)

Puffar upp! Hur gick det för ts?

Min mens hoppade över november. 16

På nyårsafton så fick jag rosa flytning.

Och mycket vattniga flytningar som var blodblandade/mer rosa/bruna efter det. Idag har det kommit ganska mkt vattniga bruna flytningar och nu ikväll verkar det avta.

Har mensvärk/molvärk och det sticker i livmodern ibland. Brösten är även ömma...

Nidis, äl, eller mens?!?!?!?!

Svar på tråden Nidblödning? Vattnig mens?