Ögoninflammation+linser! HJÄLP!
Hejsan!
Nu har jag ringt till 1177, VC och en ögonmottagningen och ingen verkar ha något råd att komma med.
Jag blev smittad av dottern som haft ögoninflammation nyligen, ena ögat började gegge i måndagskväll och var tisdags morgon helt igensvullet och rött, och dagen efter blev även andra ögat irriterat men inte alls lika mycket. Jag är grymt närsynt och fick gå omkring hela onsdagen utan linser och såg ingenting, glasögonen har den lilla knäckt nyligen. Igår var jag tvungen att åka till skolan och lämna in uppgifter och då satte jag in en ny lins i det ögat som blev dåligt först, och det kändes helt okej under dagen och var knappt rött, så på eftermiddagen satte jag in båda linserna. Men på kvällen hade den ena linsen som suttit hela dagar nästan torkat fast på ögat! Och då hade jag ändå droppat linsvätska i ögonen många, många gånger under dagen.
Idag är jag hemma och har inte vågat sätta i linserna och det funkar ju när barnen är på dagis, men jag måste sätta in dom sen igen! Jag ser ingenting, jag blir nästan sjösjuk av att gå omkring och inte se något.
Kan det vara farligt om jag fortsätter med dropparna? Tänker inte sätta in linsen i ögat som blev så torrt men det andra verkar okej. Skulle jag beställa ett par glasögon nu skulle det ju säkert dröja upp till en vecka innan dom kom ändå...