• Anonym (blå)

Massa blåmärken efter träning med rockring

Ser blåslagen ut efter ett tränat med min rockring.

Sjukgymnasten undrade vad som hänt. Det ser ut som om någon sparkat till mig.

Förstår inte varför det blir så här.....   

Så himla hårt kan man ju inte "rocka"?  
  • Svar på tråden Massa blåmärken efter träning med rockring
  • Anonym

Det där hade jag gått till läkare och kollat upp faktiskt. Det är inte normalt.

• Anonym

Blödningsbenägen och tunt med underhudsfett. Du får förmodligen blåmärken lätt annars också.

• Anonym (blå)

Lär bli baddräkt i sommar, så ingen tror man drabbats av våld i hemmet...

Får ganska lätt blåmärken, men då har jag slagit i. Detta är bara efter en rockring.  

• Anonym
    Anonym (blå) skrev 2012-06-08 13:05:13 följande:

Får ganska lätt blåmärken, men då har jag slagit i. Detta är bara efter en rockring.  
    Du kanske ska sluta med rockringen i stället.
  • Anonym
    Anonym (blå) skrev 2012-06-08 13:05:13 följande:

När ringen snurrar runt midjan pressas huden mellan ringen och spända buk- och ryggmuskler. Det liksom nöts mellan och blödningar i tunna kärl uppstår när man är blödningsbenägen..
  • Anonym (blå)
    Anonym skrev 2012-06-08 13:05:56 följande:
    Du kanske ska sluta med rockringen i stället.

Kanske tjockare tröja hjälper kom jag på nyss....

• Lemio

Är det en vanlig slät rockring eller en med tyngder som är bulig på insidan? Jag har en bulig och i instruktionerna står det att man kan få blåmärken i början..

Men ditt såg läbbigt ut :p

Har du lika lätt att få blåmärken över hela kroppen skulle jag kolla upp det. Annars hade jag väntat ut det :)

• Anonym (blå)
    Lemio skrev 2012-06-08 13:35:23 följande:
    Är det en vanlig slät rockring eller en med tyngder som är bulig på insidan? Jag har en bulig och i instruktionerna står det att man kan få blåmärken i början..

Men ditt såg läbbigt ut :p

Har du lika lätt att få blåmärken över hela kroppen skulle jag kolla upp det. Annars hade jag väntat ut det :)

Det är en som är bulig på insidan!

Får väl se om det avtar med tiden. Just nu är det ännu värre eftersom jag rockar minst en gång per dag. 
  • Tesselajnen

Helt normalt att få blåmärken av en riktig träningsrockring, snarare konstigt om man inte får det :)

Jag såg rätt illa ut också efter första gångerna, på sidan hade jag ett gigantiskt blåmärke som såg riktigt läskigt ut....

Men som sagt, helt normalt att få det efter första gångerna.

Svar på tråden Massa blåmärken efter träning med rockring