• Äldre 8 Jun 14:08
    4677 visningar
    6 svar
    6
    4677

    Platta eller föna håret?

    Blev inspirerad av en anna tråd om att platta och föna håret på barn.
    Nu gäller inte detta barn utan mej själv eller iaf hår generellt.

    Jag har superkrulligt hår, och det är inte alltid det torkar och lägger speciellt snyggt. Det är inte ofta som det ser ok ut på morgonen heller för den delen. Så för att slippa mitt bångstyriga får så fönar jag det (nästan) alltid torrt när jag har duschat. Då blir det relativt rakt. Ibland plattar jag håret istället när det har torkat.

    Nu till frågan. Vad tror ni sliter mest? Föna ett blött hår eller platta ett superkrulligt torrt hår? Jag tvättar håret varannan till var tredje dag.

    Skulle bara vara intressant att höra vad ni tror :)


    Lyckan kommer, lyckan går...
  • Svar på tråden Platta eller föna håret?
  • Äldre 8 Jun 14:12
    #1

    Jag har både fönat och plattat mitt hår i flera år.
    Jag använder en spray som gör att håret inte bränns + att jag gör regelbundna inpackningar och klipper topparna..


  • u77
    Äldre 8 Jun 14:13
    #2

    Platta, det gör jag. Blir i mitt tycke ett bättre mer hållbart resultat.

  • Äldre 8 Jun 14:13
    #3

    Just det..
    Utan produkter i håret så tror jag platta är värst


  • Äldre 8 Jun 14:20
    #4

    Det känns lite som att platta sliter mer iom att värmen är mycket högre i en plattång. Plus att hårstrån kan slitas av om de fastnar i kanten på plattången. Bara en tanke...


    Lyckan kommer, lyckan går...
  • Äldre 8 Jun 17:06
    #5

    Vilket du än gör, glöm inte att använda värmeskyddande medel i håret först.

    Jag har fönat och plattat håret varje dag i måååånga år och än har frissan inte skällt på mig att det skulle vara bränt eller förstört.

    Skydda håret! 

  • Sat 13 Jun 2020 13:46
    #6

    Nu är det en väldigt gammal tråd men hittade den när jag letade efter tips att inte skada håret.

    Vad exakt har ni för produkter som skyddar ert hår från att skadas? Tycker mitt hår blir så torrt när jag fönar det och plattar jag det blir det så fint, men efter ett tag blir det riktigt slitet med. Vore så tacksam om ni kan svara!!:)

Svar på tråden Platta eller föna håret?