• Anonym

ersättning trygghansa vid olycka?

min son har brutit benet i skolan.Och först var det skolsköterskan som titta,sen vårdcentralen och sen akuten som då röntgade han.Och det blir gips minst 6 veckor,sen kontroll och ny röntgen.

Min son är fullt försäkrad på trygg hansa men vad för belopp brukar man få?
    Jag vet att man får 600 kr för första hjälpen som det heter.Men han blev aldrig inskriven utan jag tar hand om sonen hemma.

Jag vet inte om jag blir borta från mitt jobb.Mest nyfiken vilka ersättningar jag kanske kan få.    

• Svar på tråden ersättning trygghansa vid olycka?
  • Anonym

Nja, jag lyckades med konststycket att halka på en tvål Hustrun glömt kvar på badrumsgolvet. Jag gjorde Tyska hoppet i pik med svårighetsgrad 4,9, två och en halv baklängesvolt i gruppering, och landade med axeln på toastolens vattenbehållare. Behållaren gick i kras, liksom mitt nyckelben.

Försäkringen i Trygg Hansa gav full ersättning för sjukhusvistelse samt erhöll jag en engångssumma på 7500 Kr för sveda och värk.

Suveränt bemötande av Trygg Hansa. Toastolen fick vi dock betala för själva enär densamma varmer än 20 år gammal.

• Anonym

Det enklaste är att du ringer och frågar TryggHansa. Det går liksom inte att svara på så här på rak arm.

Men om du måste stanna hemma med honom borde ni kunna få ut för att du förlorar inkomst.

Dessutom har skolan en försäkring för ditt barn. Kontakta skolan om det.

• Scream2

Iom att det två läkarbesök så kommer du få 1000 kr för det. 

Det står ganska bra specificerat vad ni kan få och vilka krav som ställs om du kollar på trygg hansas hemsida. 
    Och som sagt, glöm inte skolans försäkring.   

Svar på tråden ersättning trygghansa vid olycka?