• Anonym

Sneda tänder på bebis..

Vår lilla har precis fått upp sina två första tänder nu, och en av dem verkar sitta snett tycker jag.

Undrar nu bara, om det finns nån som har koll på sånt här, om det kan vara så att de liksom "pressas rätt" sen när granntänderna också kommer upp eller är de fixerade i sina riktiga lägen från första början?

• Svar på tråden Sneda tänder på bebis..
  • Anonym

Nja det dom skulle kunna pressas rätt är minimalt. Men se det positivt, hon tappar dom ändå om något år och får kanske jättefina raka tänder då.

• Ema86

när min dotter fick sina första tänder (det va dom två nedre framtänderna) så satt dom iaf SUPERSNETT.

idag är hon 2 år och har raka fina helt utan att vi gjort nåt.   

• Krokuss

Tänderna rättar till sig i de flesta fall, inget att oroa sig för. Min son hade också sneda tänder den första tiden, nu 1 år senare är dem finfina! :)

• Anonym
    est alors skrev 2012-06-08 19:47:50 följande:
    Du vet att tänderna kommer att ersättas av nya va ?
    Jo tack jag vet.. men de har ju ändå de första ett bra tag så man får undra va?

Tack för svar ni andra. Låter bra att det nog kan bli rakt iaf. Skrattande
  • Anonym

Det kommer hända otroligt mycket. Käkbenet kommer att växa och tändernas läge kan då förändras, hon kommer få glesare mellan tänderna också (för att göra plats för de permanenta tänderna).

Jag hade inte oroat mig om jag vore dig. Om den permanenta tanden också är sned finns tandställning, vilket är gratis. Ta inte ut något i förskott.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-08 20:21:19 följande:
    Det kommer hända otroligt mycket. Käkbenet kommer att växa och tändernas läge kan då förändras, hon kommer få glesare mellan tänderna också (för att göra plats för de permanenta tänderna).

Jag hade inte oroat mig om jag vore dig. Om den permanenta tanden också är sned finns tandställning, vilket är gratis. Ta inte ut något i förskott.
    Nädå, jag är inte orolig. Mest bara nyfiken på hur det funkar, allt detta som händer och ska komma att hända vår tös. Skrattande
Svar på tråden Sneda tänder på bebis..