• Äldre 8 Jun 20:36
    7593 visningar
    10 svar
    10
    7593

    Vad behövs för att tatuera??

    Jag kom på att jag vill lära mig att tatuera! Inte fejt tatueringar utan på riktigt. Har enda sedan jag va 16 varit inne på det och nu har jag bestämt mig för att lära mig. Men fan det e en djungel där ute så e det någon som vet vad jag behöver för att komma igång??
    Självklart ett tatueringsmaskin men räcker det med en och sen olika sortes nålar??? Ja va vet jag snälla hjälp mig uppfylla en av mina ungdoms planer :) 

  • Svar på tråden Vad behövs för att tatuera??
  • Äldre 8 Jun 20:41
    #1

    du kan ju börja med att köpa ett tatueringskit, då får du med det som behövs och (troligen) information om hur man gör/använder det

  • Äldre 8 Jun 21:30
    #2

    Gå till en riktig tatuerare å fråga om du kan få "gå bredvid"

  • Äldre 8 Jun 21:39
    #3
    Eleonor01 skrev 2012-06-08 21:30:05 följande:
    Gå till en riktig tatuerare å fråga om du kan få "gå bredvid"
    har hört att det är väldigt svårt, då det finns så många som vill göra det. men ja man kan altid försöka
  • skanky­asshoe
    Äldre 8 Jun 21:40
    #4

    Du behöver en maskin, nålar, desinfektionssprit, färg, färgmugg , handskar, platsfolie, helosan. m.m.

    Sen beror det ju helt på vad du ska göra? Tatuera på frihand eller efter stencil. Ska du ta efter stencil så behöver du som sagt stencilpapper och en sorts smörja som man lägger på innan så det fäster på huden.

    Beor också helt på vad du har för maskin. Är det grepp på den?? o-ringar? m.m. annars behövs ju sådant också.

    Jag skulle precis som ovan råda dig till att köpa ett tatueringskit. Finns jättemånga på tradera. Googla tatueringtillbehör så hittar du massa onlinebutiker där du kan beställa nålar.

    Kan du ngonting om det? Vilken sorts nål du skall använda till vad osv?         

  • skanky­asshoe
    Äldre 8 Jun 21:42
    #5

    Det finns också små fejk-skinn som du kan köpa och tatuera på. Det var så jag lärde mig. Däremot fick jag också använda min sambo som försökskanin :)

  • SofieT­rinh
    Äldre 10 Jun 15:36
    #6

    ska du tatuera riktiga människor så behöver du absolut en autoklav. allt annat vore bara dumt och farligt.

    men annars:
    - tatueringsmaskin
    - STERILA nålar 
    - gummiband
    - såpavatten
    - rakhyvel
    - kalkyleringspapper
    - penna som är hudvänlig
    - vaselin
    - vatten
    - sprit
    - plastfolie
    - bepanthen, jukon eller helosan 

  • SofieT­rinh
    Äldre 10 Jun 15:37
    #7

    handskar, färg och färgmuggar glömde jag.

  • Äldre 11 Jun 13:20
    #8

    Tanken är att jag ska ... det vill säga om jag får till tekniken... i framtiden tatuera på människor. Men jag lär ju förbruka många fuksskin innan :P

    " ska du tatuera riktiga människor så behöver du absolut en autoklav. allt annat vore bara dumt och farligt. "
    Vad är en autoklav????

    Några andra som har tips och råd hur jag lär mig rätt teknink??? Läste lite på nätet och då  stod det om "rätt vinkel" bla.

    Som sagt jag har ingen aning om hur man gör. Jag har bara erfaranhet av att bli tatuerad :)     
      

  • Äldre 11 Jun 15:05
    #9
    Lövet79 skrev 2012-06-11 13:20:33 följande:
    Tanken är att jag ska ... det vill säga om jag får till tekniken... i framtiden tatuera på människor. Men jag lär ju förbruka många fuksskin innan :P

    " ska du tatuera riktiga människor så behöver du absolut en autoklav. allt annat vore bara dumt och farligt. "
    Vad är en autoklav????

    Några andra som har tips och råd hur jag lär mig rätt teknink??? Läste lite på nätet och då  stod det om "rätt vinkel" bla.

    Som sagt jag har ingen aning om hur man gör. Jag har bara erfaranhet av att bli tatuerad :)     
    du kanske kan få något mer grepp om det på denna sida http://www.blitatuerare.net/ 

    annars får du helt enkelt försöka hitta en tatuerare i närheten som du kan prata om det med. behöver inte vara proffs utan kanske bara en som har det som hobby. 
  • obZen
    Äldre 15 Jun 21:14
    #10
    Lövet79 skrev 2012-06-11 13:20:33 följande:
    " ska du tatuera riktiga människor så behöver du absolut en autoklav. allt annat vore bara dumt och farligt. "
    Vad är en autoklav????

       
      
    En autoklav är en maskin som används för sterilisering genom att utsätta grejerna som ska steriliseras för ett visst tryck och en viss temperatur under en viss tid.
Svar på tråden Vad behövs för att tatuera??