• Kajsan

Tips! Överdosera aldrig katrinplommon!

Som total nybörjare på katrinplommons området tänkte jag bota min hårda mage.
    Men ingen har ju berättat hur mycket som är lagom
    Jag har nu ätit upp en hel burk, låter roligt i magen nu hörrni

Hur mycket räcker? ( Jag inser att jag har överdoserat ! )

• Svar på tråden Tips! Överdosera aldrig katrinplommon!
  • penapöna

För en del räcker det med några st typ 4-5. Andra behöver mer. För egen del kan jag äta katrinplommon i mängder utan att magen påverkas det minsta.

Jag vet några som tar 1-3 st varje morgon för att inte få hård mage.

• Joker

Jag lyckas överdosera hela tiden... För mig är 100g för mycket, men jag inser det inte när jag sitter och äter, för det är ju så gott.

• Venus

Bra tråd, min mage kärvar som bara den...
    Har inte kommit till katrinplommonen ännu för jag tänkte testa andra saker först, men dessa har slutat funka så vi får väl se hur många dagar det tar innan jag köper katrinplommon *skrattar*

Jag återkommer sedan om hur det funkar för mig *skrattar*

• Glad i hågen

Ha, ha, ja då förstår jag att det blivit liv och rörelse. Det är nog individuellt hur mycket som är lagom, beroende på hur fiberrikt du äter i vanliga fall. Testa att ta ett par-tre plommon på frukostfilen eller gröten, eller bara som dom är, vänta nån dag tills nästa gång så hittar du kanske rätt nivå så småningom. Men en hel burk kanske är lite häftigt...

• asta

Ett glas katrinplommonjuice är också rätt lagom vid behov. Lägg i några isbitar så smakar det bättre.

• Önskan

Ojsan... det var att ta i, du!

Svar på tråden Tips! Överdosera aldrig katrinplommon!