• CMH

Äldre Pojknamn med G i sig?

Kan ni hjälpa mig att komma på pojknamn i gammal stil som har bokstaven G i sig, på högst 6 bokstäver, August är det ända jag kan komma på som är fint men sambon är lite skeptisk.. Vi har en pojke som heter Egon så det ska ju passa ihop med det ;) Flicknamn har vi flera men Sigrid är favoriten, pojknamn är visst svårare för oss att hitta nåt vi gillar.. Vill höra era förslag för jag orkar inte sitta och leta på namnsidor :)

Egon 080109
  • Svar på tråden Äldre Pojknamn med G i sig?
  • emmak

Algot, Vilgot, dag, Morgan, Magnus, egil, Egon,

• rebeckan

Birger, Agaton, Vilgot, Sigge, Stig, Agabus, Agnar, Algot, Ansgar, Grim, Angus, Dag, Dagmar, Douglas, Greger, Gunde, Helge, Holger, Hugo, Ingvar, Jörgen, Lage, Ludvig, Magnus, Morgan, Tage, Torgny, Trygve, Viggo

För övrigt så är både August, och speciellt Sigrid väldigt fina namn! :)

Magda, Saga, Ingrid, Angeline och Vega är andra tjejnamn med G i som jag gillar :)

• CMH

Tack för alla förslag! Rebeckan: Agaton är superfint, det har jag skrivit upp och även Helge :) Ja Ingrid är ett av mina favoritnamn också, finns många fina gamla namn! Nu ska jag bara se va sambon tycker också, det är där det brukar skita sig med mina namnförslag haha ;) Tack snälla!

• rebeckan

Hahah, får hoppas att det inte skiter sig denna gången då ;) Agaton är superfint faktiskt

• evelinaeee

Viggo
    Wiggo
    Gavin
    Gawin
    Gabe
    Gabija
    Gaia
    Gaja
    Gabbie
    Gideon
    Gedeon
    Gedeliah
    Genesis
    Genya
    Gerah

• evelinaeee
    evelinaeee skrev 2012-06-09 20:43:25 följande:
    Viggo
    Wiggo
    Gavin
    Gawin
    Gabe
    Gabija
    Gaia
    Gaja
    Gabbie
    Gideon
    Gedeon
    Gedeliah
    Genesis
    Genya
    Gerah
    Gabija ska vara Gebijah*
Svar på tråden Äldre Pojknamn med G i sig?