• Anonym (beroende)

Fler än jag som äter sina sårskorpor?

Vet inte varför jag gör det, men vad jag kan minnas så har jag alltid gjort det.
    Tycker väl inte att det är så gott men kan ändå inte låta bli :(

Så fort jag har en ruva på ett sår så river jag av skorpan och äter upp den.

Skulle vilja sluta men jag gör det av ren vana. Så helt plötsligt sitter jag där med ett sår som återigen blöder för att jag utan att ha tänkt efter rivit av ruvan för att äta den.

Har även ett beroende av att riva av andras ruvor så fort jag ser att dem har.Dock så känner jag inget behov av att äte deras sårskorpor.  

• Svar på tråden Fler än jag som äter sina sårskorpor?
  • Anonym

Dåligt med mat hemma? Hua vad äckligt beteende!

• Beckah82

Varför känner man ett behov av att berätta sådant? Vad vill du med tråden?

Spelar det roll för dig om det finns fler som gör det? Det betyder ju bara att ni är flera stycken sårskorpeätare, det gör INTE beteendet normalt eller mindre äckligt.

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Anonym (beroende)
    Beckah82 skrev 2012-06-09 00:21:15 följande:
    Varför känner man ett behov av att berätta sådant? Vad vill du med tråden?

Spelar det roll för dig om det finns fler som gör det? Det betyder ju bara att ni är flera stycken sårskorpeätare, det gör INTE beteendet normalt eller mindre äckligt.

Men vad vet du om hur många som egentligen gör det? Kanske finns så många som gör det att det faktiskt INTE är så onormalt!
  • Twiist3d

( www.familjeliv.se/Forum-4-362/m61657172.html )

Huh! Äckligt Förvånad
    Fast det är ännu äckligare med hon som äter sina torkade flytningar.
    VARFÖR GÖR MAN DET FÖR?!

Du kan säkerligen söka hjälp för att du äter dina sårskorpor. Hör av dig till din vårdcentral?

If someone's trying to bring you down, it only means that you're above them.
  • Trialanderror

Som jag skrev så finns det möjlighet att du lider av Pica disorder vilket man kan behandlas via KBT mot.
    Ta kontakt med en läkare eller den psykiatriska vården där du bor.

• EmeliF
    Anonym (beroende) skrev 2012-06-09 00:28:29 följande:
    Men vad vet du om hur många som egentligen gör det? Kanske finns så många som gör det att det faktiskt INTE är så onormalt!
    Jag tycker iofs att inget är "normalt" eftersom alla är olika men på vilket sätt skulle detta vara vettigt beteende? det finns massor av människor som äter snorkråkor också men det är ju inte heller speciellt vettigt. Än fast det kanske är vanligt.
  • Anonym (Id)

Ber om ursäkt, det var ju inte en anonym som gav länken

Svar på tråden Fler än jag som äter sina sårskorpor?