snartsnart skrev 2012-06-09 17:43:41 följande:
Hej!
Hur har det gått, vad sa de på akuten? Jag har nämligen samma problem. Gjorde en medicinsk abort i söndags (pga missed abortion) och igår började jag få jätteont i äggstockarna. Det kom som värkar som strålade ner mot benen, jag blev yr och allmänt konstig. Smärtan försvann sen på kvällen, men idag har jag ont i äggstockarna igen (fast bara vänster äggstock denna gång).
Orkar inte åka in till akuten...har tid hos gynekolog den 18/6 för kontroll. Men jag är orolig eftersom jag plötsligt blivit trött och yr också.
Hör gärna av dig och berätta vad de sa.
Hej!
Efter samtal med kvinnokliniken, Ringde jag till akuten och sjuksköterskan där diskutera med gyn. Men eftersom jag hade så så ont, behövde jag inte åka in, skulle bara åka in om de blev värre. För mig blir de värre på kvällarna och när jag rör på mig , och som sagt det är vänster äggstock som gör mest ont på mig med, och ryggen som strålar ner mot benen.
De sa att de kunde ha ngt att göra med sammandragningar i livmodern. Fick rådet att ta alvedon och ipreem. Om de inte blir värre, skall ja vänta tills ja skall på återbesök på tisdag. Om du inte skall till sjukan på länge, så tycker ja du skall ringa och kolla alla fall, och om får mer ont, åk till akuten.
Hoppas de löser sig för dig!
Hoppas verkligen de inte är något allvarligt, detta.
Kram på dig!