• Bibbidi

Var kan jag hitta den? Håruppsättnings-grej

Jag har letat efter en sak nu i dagar men jag hittar inte den någonstans och jag har inte heller någon aning om vad de kallas för så jag vet inte vad jag ska "googla" efter.... Kortfattat har jag ett problem och jag vänder mig nu mot er för hjälp! Flört

Det jag letar efter är en sak som man sätter upp håret med. Det är som en liten "korg" eller någonting liknande som man sätter mot håret (efter man har virat det) och sedan så har man en "pinne" som medföljer som man sedan trär igenom håret och "korgen". Vet inte riktigt hur jag ska förklara det.... Förhoppningsvis förstår någon här inne... Oskyldig Flört

Så, vad kallas de för och var kan jag köpa dem?? 

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Svar på tråden Var kan jag hitta den? Håruppsättnings-grej
  • Tutilure

Åh, jag vet precis vad du menar, men jag har inte sett någon sån en min mamma hade en någon gång under det tidiga 90-talet. Skulle också vilja ha en sån!

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Angel 87

Har du kollar på tex myrorna eller på glitter?
    Kan hända att glitter har såna. Ibland blir man lite överraskad när man kommer in där och ser gamla hederliga accessoarer :)

//Angelica 

blogg.mama.nu/angel/ ~*~ Samuel 30/4-11 ~*~
  • Adela

Var bor du ts jag tror jag har en sådan träpinne med en skinnkorg

• Vilda Tiger

En sån hade jag i slutet av 80talet eller början av 90talet. Vet exakt vad du menar men har ingen aning om ifall det finns kvar att köpa.

Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Baryk

Oh! Jag vet också vad det är för nåt! Vi hade såna på balettuppvisningarna när vi var små! Tror att vi helt enkelt kallade dem för hårkorgar... men vad de egentligen hette, det har jag ingen som helst aning om.

• Bibbidi
    Angel 87 skrev 2012-06-09 13:34:10 följande:
    Har du kollar på tex myrorna eller på glitter?
    Kan hända att glitter har såna. Ibland blir man lite överraskad när man kommer in där och ser gamla hederliga accessoarer :)

//Angelica 
    Ja jag har kollat där, men de hade inga. >___>
    Ekrlsn skrev 2012-06-09 13:52:31 följande:
    venomous.se/default.aspx?Page=ProductList&Pro...

Sån du menar? Kanske inte med hårdrock men :D

Eller denna; www.beautybynet.com/haraccessoarer/kamdiadem-...
    Den sidan ser riktigt lovande ut! Tack tack tack tack! =D
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Bibbidi
    Tutilure skrev 2012-06-09 13:30:30 följande:
    Åh, jag vet precis vad du menar, men jag har inte sett någon sån en min mamma hade en någon gång under det tidiga 90-talet. Skulle också vilja ha en sån!
    Buy one! =D
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • SandraS

En sådan är jag också ute efter, varför har dom försvunnit? Är ju så smidiga att slänga upp håret med :)

• Bibbidi
    Ekrlsn skrev 2012-06-09 14:23:47 följande:
    Varsågod :) Finns på de flesta vanliga affärer, typ h&m, lindex, kicks
    Ja många av er skriver ju det men jag hittade aldrig dem när jag gick runt och kollade runt i de affärerna. =/ Kanske ser olika ut i olika städer iofs. Jaja, nu när jag vet att "korgen" till håret kallas för hårkorg ( Flört ) så blev det här lite enklare för mig, lol. Så nu när jag kan googla så hittade jag en till sida [ifall någon annan är intresserad], den sidan har den här http://www.damoknekt.se/store/p/h%C3%A5raccessoarer-17695/hs114-29979 och den här http://www.damoknekt.se/store/p/h%C3%A5raccessoarer-17695/hs115-29977

Om ni ser andra så visa dem gärna, jag är på shoppinghumör! Måste shoppa på mig nu när jag vet att de finns, innan de försvinner för mig igen. Hahahaha! Skrattande Vem vet, vi kanske gör att det här blir mode igen? Cool
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Bibbidi
    Vilda Tiger skrev 2012-06-09 13:55:55 följande:
    Haha! Jamen gud, såna kamdiadem hade man ju med! Och så åkte de upp bak i nacken så man störde sig. :D
    Jag ägde också en! :D Men jag tror inte jag har sett sådana nu på flera år... Används de fortfarande eller är det vanliga diadem som gäller nuförtiden?
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Suri

Jag hade en röd som var formad som en blomma/stjärna. Fint!!

• Bibbidi
    Suri skrev 2012-06-09 23:12:05 följande:
    Jag hade en röd som var formad som en blomma/stjärna. Fint!!
    Har aldrig sett en sån, men den låter jättefin! 
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • SysterEmelie

Lustigt, såg sånna på ett loppis igår. Det fanns massor av sånna och andra hårattiraljer som var typiska för 80-90-talet. Om du av en slump bor nära Gyttorp i Örebro Län så är det öppet i morgon också. Jag jobbar, annars hade jag köpt och skickat. Dom kostade typ en 10:a st.

• Bibbidi
    SysterEmelie skrev 2012-06-09 23:58:28 följande:
    Lustigt, såg sånna på ett loppis igår. Det fanns massor av sånna och andra hårattiraljer som var typiska för 80-90-talet. Om du av en slump bor nära Gyttorp i Örebro Län så är det öppet i morgon också. Jag jobbar, annars hade jag köpt och skickat. Dom kostade typ en 10:a st.
    Attans! Haha nej tyvärr jag bor inte i närheten. Men kul att de verkar dyka upp lite här och där! =D
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
Svar på tråden Var kan jag hitta den? Håruppsättnings-grej