• gladtjeej

Är goboken bra?

Får hela tiden erbjudande från goboken.. Men får ingen uppfattning hur mycket de kostar månadsvis, någon som vet? Är de värt pengarna?

• Svar på tråden Är goboken bra?
  • stingrocka

Jag tyckte det var bra, i början! Många fina böcker och leksaker de första månaderna, men sen blev det bara massa skräp.

Testa, det går ju alltid att avbeställa.

• Stumpan83

Man kan alltid gå med och få välkomstpaketet, tycker man sedan inte om det går man bara ut igen. Finns inget köptvång! Tror det kostar ca 150-200 per månad beroende på vilken klubb man är med i. Dock har de oftast 14 utskick per år vilket ger dubbelt i kostnad någon månad men det kan man själv reglera hur ofta man vill ha bokpaketen.

• Natulcien

Det är väl själva poängen...att man inte ska fatta vad det kostar...förrrän det är dags att betala...?
    Nej, jag vet inte...jag avbröt alltid och sa "Tack-o-hej" innan de hade hunnit säga mer än ett par ord... Skrattande

• pluvdo

Alltså, min son har gillat flera av böckerna därifrån och många av böckerna är fina, men det är ju dyrare än att köpa i affär. Något som dock är positivt är att man får ett mail inför varje bokpaket där man kan läsa om böckerna som kommer skickas och välja att avbeställa dem ifall man inte vill ha just det bokpaketet. Så nu har jag inte köpt några böcker därifrån sedan förra året, men är ändå med som kund. Det är ju bra. Då kan man nappa enbart när det är böcker som verkar prisvärda.

• Khaleesi

Bibliotek är ett betydligt bättre och billigare alternativ, i alla fall om man inte har disciplinen för att komma ihåg att avbeställa alla paket man inte vill ha. Prylarna som följer med hittar du för billig peng på närmaste loppis.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • pluvdo
    Khaleesi skrev 2012-06-09 16:53:44 följande:
    Bibliotek är ett betydligt bättre och billigare alternativ, i alla fall om man inte har disciplinen för att komma ihåg att avbeställa alla paket man inte vill ha. Prylarna som följer med hittar du för billig peng på närmaste loppis.
    Problemet med bibliotek är om man har ett litet barn. Man kan då inte garantera att boken tar sig igenom det hela helskinnad. Min son har inte varit särskild mild mot alla sina böcker.
  • honeydew

Tyckte inte det var värt pengarna, väldigt dyrt för så lite saker. Kom inte ihåg vad det kostade, men närmare 300 kr iaf för en liten bok och nån bebisleksak kändes inte prisvärt. Lägger hellre samma summa och beställer nåt vettigt från adlibris eller köper en brio-leksak.
    Sedan var det lite märkligt innehåll i böckerna, och rim som inte ens rimmar. Citerar direkt ur en bok, som faktiskt råkade ligga bredvid mig.. "Kom och gosa katten min. Du är mjuk, go och fin."  Nej, min och fin rimmar inte i min värld...

• Dr Evans

Fick välkomstpaketet i present. Bara trist tyvärr. Varken jag eller dottern (då 1,5-2 år) var roade av böckerna och grejerna. Adlibris har en barnbokklubb om man vill ha inspiration. Annars vill jag verkligen tipsa om att prenumerera på En Bok För Allas barnpaket. Kostar 500/år för ca 10-12 böcker. Passar från 3 år, det är inga pekböcker och inga prylar dock.

• Saxiquine

Har precis blivit medlem och hittills bara fått välkomstpaketet, som jag tyckte var bra.
    Har tackat ja till nästa paket och kommer även tacka ja till det tredje, sedan får jag se vad för böcker som dyker upp och eventuellt tacka nej till ett par paket.
    Men ett par böcker anpassade till barnets ålder kan ju vara fint att ha =)

Tror de båda paketen legat på ca 200-250 kr/st.

• emma ax

Min dotter på 10 månader älskar böckerna vi får därifrån! Hon är oftast väldigt aktiv men kan sitta länge och bläddra i en bok och tycker det är spännande varje gång man byter blad.
    Man får ett mail i god tid innan och det är lätt att gå in och avbeställa hela eller delar av paketet.
    Vi provade några gånger innan vi bestämde oss för att fortsätta, böckerna vi får passar henne väl i ålder och till ett rimligt pris tycker jag. Man kan säker hitta billigare i butik, men då tror jag lätt att det inte blir av och man fastna i samma gamla böcker.

Svar på tråden Är goboken bra?