• impulsiv

Frenulum borttagning/operation (Gör det själv hemma)

Hej! 

Hörde rykten och läste på flera forum om att sexlivet blev bättre utan frenulum.  Så jag kollade upp det och man kunde boka tid hos doktor men jag skulle behöva vänta ca 6 månader (bor i Göteborg så kan ju vara annourlunda tider i and städer/Län). Nöjde mig dock inte med detta och bestämde mig för att göra ingrep-ett själv hemma. Så är gjorde Jag: Först hämtade jag nål och tråd (vanlig sy nål av stål en ganska liten variant något tjockare än en knappnål och tog en vanlig sy tråd. jag sköljde av dem noggrant och la dem på en bricka sedan hämtade jag is bitar ur frysen. Jag tog sedan en kort bad ca 10 min klev ur och satte mig på en madrass på golvet. Jag höll sedan isbitar (använde två totalt en åt gången) mot mitt frenulum i ca 5 minuter. sedan tog jag en tändare och brände nål och tråd lite lätt (tråden måste vara blött och man får inte hålla lågan stilla mot den om man inte vill riskera att den går av) sedan stack jag nålen igenom den innersta delen av mitt frenulum och ut på andra sidan och gjorde en knut. Därefter la jag salva på den (Jag använde aloevera Gel men tror annan anti septisk salva funkar minst lika bra. Jag smörjde in den 3 gånger om dagen och tvättade den innan varje smörjnig. Det tog 6 dygn  innan den skavts av helt., det var en liten knappt märkbar bit kvar av den som jag kylde ner med is bit och klippte av sen. Jag fortsatte att behandla den med salva en vecka till efter och sen var det färdig läkt och inget mer med det. Grattis Snabbt och lätt, Om man inte har lust att vänta på tid hos doktorn.

Skriv gärna frågor om ni har några Frågor.

PS. Det gjorde lite ont första gången jag försökte trycka igenom nålen men kylde bara lite till sen testade igen. Om man har baby olja kanske det kan lindra friktionen. Men det värsta är innan man fått hålet gjort. 

• Svar på tråden Frenulum borttagning/operation (Gör det själv hemma)
  • Kjellgren

Du har alltså gjort ett litet kirurgiskt ingrepp på snorren själv (frenulum har man på flera ställen på kroppen, bland annat under tungan)?

Bra karl reder sig själv och allt det där men om man ska experimentera som du har gjort så är det viktigt att man är uppmärksam på tecken på infektioner och snabbt behandlar dem med annat än aloe vera.

Babyolja rekommederar jag inte som smörjmedel, hellre vaselin i så fall. Rent vaselin påverkar inte sårläkningen men det kan olja göra.

Bra att du är nöjd och har sparat 200 kr eller vad nu ett läkarbesök kostar i ditt landsting. Hoppas sexlivet verkligen blir bättre nu. 

• Scream2

Gosh va mkt man kan göra hemma! Nemas problemas...men å andra sidan hade jag blivit lite sur om mina skattepengar gått till en operation för att du fått för dig att du ska få ett bättre sexliv...
    Och skaffa sig ett medlemsskap på FL bara för att få berätta....ja jag säger då det.... 

• robertsson

O.o ... Ja heh va ska man säga.. Komihåg att du förorsakade det själv när den svartnar och trillar av :D

Du borde kanske ha läst på lite bättre... Aloevera och babyolja är nog kanske inte att rekomendera till sånthär..

• Anonym (Frenulum)

Fråga till alla som opererat frenulum.
    Blev ni mindre känsliga för stimulation i området efter operation. Fick ni svårare att komma?

Jag får sprickor i frenulum när jag har sex. Jag överväger operation eftersom detta detta ju ökar risken att jag smittas av något, typ hepatit/hiv.
    Är tveksam eftersom jag redan idag har svårt att komma vid samlag, och orolig att operation kommer göra detta värre. 

Förrutom den ökade smittorisken så har jag inga problem, typ som vissa opererar frenulum för att det hindrar erektion/böjer ollonet etc.

Väldigt tacksam för all info, åsikter och erfarenheter...

Tack    

• Anonym (ajj)

Har faktiskt gjort detta själv, fast ofrivilligt. Gick av vid sex för en massa år sedan. Det gjorde ont och vara ganska pinsamt. Men snorren varken svartnade eller samlade av Glad

• BobRob
    Anonym (Frenulum) skrev 2012-06-09 18:30:28 följande:
    Blev ni mindre känsliga för stimulation i området efter operation. Fick ni svårare att komma?

Jag får sprickor i frenulum när jag har sex. Jag överväger operation eftersom detta detta ju ökar risken att jag smittas av något, typ hepatit/hiv.
    Är tveksam eftersom jag redan idag har svårt att komma vid samlag, och orolig att operation kommer göra detta värre. 

Förrutom den ökade smittorisken så har jag inga problem, typ som vissa opererar frenulum för att det hindrar erektion/böjer ollonet etc.

Tack    
    Har inte opererat, men den gick av för många år sedan, vilket var lite pinsamt vid tillfället, och det blödde som satan, men det var helt odramatiskt efteråt och läkte fort.

Jag skulle vilja säga tvärt om, just det området på ollonet har snarare blivit mer känsligt på mig efteråt. Har inte upplevt några som helst nackdelar med att den är borta.
  • Anonym (Frenulum)

Tack BobRob för din input. Väldigt värdefullt!

• impulsiv
    Kjellgren skrev 2012-06-09 17:54:04 följande:
    Du har alltså gjort ett litet kirurgiskt ingrepp på snorren själv (frenulum har man på flera ställen på kroppen, bland annat under tungan)?

Bra karl reder sig själv och allt det där men om man ska experimentera som du har gjort så är det viktigt att man är uppmärksam på tecken på infektioner och snabbt behandlar dem med annat än aloe vera.

Babyolja rekommederar jag inte som smörjmedel, hellre vaselin i så fall. Rent vaselin påverkar inte sårläkningen men det kan olja göra.

Bra att du är nöjd och har sparat 200 kr eller vad nu ett läkarbesök kostar i ditt landsting. Hoppas sexlivet verkligen blir bättre nu. 
    Det kostar inget om man har problem med det så betalar staten, men väntetiden beräknades upp till 6 månader där jag bor. Vaselin skulle nog kunnat dunka bättre men det gick rätt bra utan.
  • impulsiv
    Anonym (Frenulum) skrev 2012-06-09 18:30:28 följande:

Tack    
    Jag känner minst lika mycket som innan, enda skillnaden är att jag inte känner något som tar emot vid långa förhuds rörelser.
  • cazh82

Vad sjutton är det? Har du klippt dig i ollonet eller? Det låter inte klokt..

Svar på tråden Frenulum borttagning/operation (Gör det själv hemma)