• Anonym (?)

Babysitter med vibration?

Hej.
    Väntar mitt andra barn och letar efter en babysitter/babygunga.
    Och nu är det så att jag fått för mig att en babysitter med vibration egentligen inte är bra för bebisen..
    Kan en sån ha någon negativ verkan på barnet eller sitter det bara i mitt huvud att den bara skulle "skaka" barnet och vara farlig på något vis..?

• Svar på tråden Babysitter med vibration?
  • En Ängel

Vi har en. Så farligt mycket skalar den ju inte. Bara lite "Burr" liksom

• Frontline

Vi har en sådan och det är ju inte precis så att man måste spänna fast bebisen för att den inte ska flyga ur
    utan det vibrerar lite vackert bara..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (?)
    Frontline skrev 2012-06-09 19:06:53 följande:
    Vi har en sådan och det är ju inte precis så att man måste spänna fast bebisen för att den inte ska flyga ur
    utan det vibrerar lite vackert bara..
    Det fattar jag väl, men funderingen var ju om vibrationen verkligen var hälsosam för bebisen, inte om de kastas ur.. :)
  • Frontline
    Anonym (?) skrev 2012-06-09 19:12:37 följande:
    Det fattar jag väl, men funderingen var ju om vibrationen verkligen var hälsosam för bebisen, inte om de kastas ur.. :)
    Tror du att det skulle få tillverkas och säljas en sådan om det vore skadligt?
    Finns ju stora tillverkare av leksaker och annat för baby tror du dom medvetet skulle ta fram en skadlig produkt och sälja det?
  • Anonym (?)
    Frontline skrev 2012-06-09 19:19:08 följande:
    Tror du att det skulle få tillverkas och säljas en sådan om det vore skadligt?
    Finns ju stora tillverkare av leksaker och annat för baby tror du dom medvetet skulle ta fram en skadlig produkt och sälja det?
    Ja, det är Absolut det jag tror, och därför jag frågar.
  • Mother of 4

Vi hade inte överlevt utan vår, våra hade svår kolik, tom de somnade i den fast de hade väldigt ont

• Frontline
    Anonym (?) skrev 2012-06-09 19:32:11 följande:
    Ja, det är Absolut det jag tror, och därför jag frågar.
    Ok men du köp ingen då för guds skull...
    Köp en saccosäck i den ligger barnen skönt...
  • Coyote

Men på vilket sätt skulle det vara skadligt menar du?

• Anonym (?)

Herrejösses, människor som är såå negativa till allt, och enbart kommenterar inlägg för att förgylla tillvaron för er själva med att försöka dra ner andra till den omogna nivå. Jag har aldrig sagt att det ÄR skadligt, eller att man skulle tillverka dom just för att dom ÄR dåliga för småbarn.

Men en vibration skakar ju barnet, och sen när är det okej?
    Jag personligen brukar inte ligga i en babysitter som vibrerar, men ni kanske har provat och vet att det inte skakar så fasligt? ;)

Om någon har något vettigt och konkret att komma med så är ni välkommen, men om detta ska fortsätta i att trycka ner ts, som bara tänker på sin bebis först, så kan ni hålla era löjliga tankar för er själva!

• Coyote

En vagn som körs på grusväg vibrerar ju också, och när man kör bil vibrerar det ju. Det är väl inte så konstigt att man undrar vad det är som ts tror ska vara negativt?

• Callina
    Anonym (?) skrev 2012-06-10 09:30:55 följande:
    Herrejösses, människor som är såå negativa till allt, och enbart kommenterar inlägg för att förgylla tillvaron för er själva med att försöka dra ner andra till den omogna nivå. Jag har aldrig sagt att det ÄR skadligt, eller att man skulle tillverka dom just för att dom ÄR dåliga för småbarn.

Men en vibration skakar ju barnet, och sen när är det okej?
    Jag personligen brukar inte ligga i en babysitter som vibrerar, men ni kanske har provat och vet att det inte skakar så fasligt? ;)

Om någon har något vettigt och konkret att komma med så är ni välkommen, men om detta ska fortsätta i att trycka ner ts, som bara tänker på sin bebis först, så kan ni hålla era löjliga tankar för er själva!
    Ja så är det tyvärr, jag förstår precis hur Du tänker och det  säljs ju faktiskt saker till barn hela tiden som inte är bra, och som visar sig vara skadliga och dras tillbaka, ibland efter lång tid. Det känns sunt och intelligent att Du tänker själv och inte bara tar för givet att "säljs det i affären så är det ok"  Nu har jag mycket större barn men jag skulle också fundera en extra gång om det verkligen kan vara bra. Spontant så känns det som att om barnet är helt friskt så är det inga problem - men vet man det när barnet är så litet - och därav skulle jag tveka. Och kanske fråga här - och blev tillplattad och hånad bara för att jag frågade. Lycka till med beslutet i alla fall - ha en fin dag - kram
  • Anonym

Vi har en Chicco som gungar av sig själv när barnet rör på sig och man kan ställa in den i helt liggande vilket gör att den är användbar under en lång tid. Skulle inte sätta mina barn i en elektrisk babysitter om det inte vore så att de ex. hade kolik och skrek oavbrutet. Annars kan man likagärna gunga med foten...

• Kalops

Suck det är en skillnad från att ifrågasätta saker till att ha en aggressiv attityd och att missförstå mindre vibrationer med skakningar i form av shaking baby tex. Barnvagnar vibrerar ju en massa och för när min mamma körde sin gamla barnvagn som vibrerade som tusan på gamla trottoarer som förstärkte den vibrationen ännu mer. Denna generation av föräldrar är ju ett unikum.

Svar på tråden Babysitter med vibration?