• Mizca

Hur lång tid tar det att få svar på ansökan om äktenskapsskillnad?

Hej!

Jag har nu skickat in ansökan om äktenskapsskillnad tillsammans med exet till tingsrätten.
    Nu undrar jag om någon vet hur lång tid det tar innan man får besked och om man alltid får ett brev där det typ står att "du är nu ogift"  eller liknande.. Eller kan dem säga "Nej, ni får inte skiljas"..?

Har liksom försökt i tio månader nu ..

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att få svar på ansökan om äktenskapsskillnad?
  • HannaCecilia

For mig tog det ca en manad sen fick jag ett brev som kort sagt sa ni ar nu skilda.
    Nu hade vi inga barn och hade ordnat med att dela upp saker/boendet sjalva.  Vet inte om det ar nan skillnad nar barn ar inblanded.

• Anonym (Mira)

Hej Har ni eller någon av ernågra barn under 16 år? Har ni betalat ansökningsavgiften. Det brukar ta några veckor vid en gemensam äktenskapsskillnad utan barn under 16 år.

• Mizca
    Anonym (Mira) skrev 2012-06-09 20:30:08 följande:
    Hej Har ni eller någon av ernågra barn under 16 år? Har ni betalat ansökningsavgiften. Det brukar ta några veckor vid en gemensam äktenskapsskillnad utan barn under 16 år.
    Vi har inga barn och avgiften är betalad. Jag har hört att det tar en vecka, men det stämmer inte då?
  • Anonym (Mira)

Det kan nog hända, men i de flesta fall tar det lite längre tid.

• Mizca
    Anonym (Mira) skrev 2012-06-09 20:35:02 följande:
    Det kan nog hända, men i de flesta fall tar det lite längre tid.
    Gah!! Jag vill ju ha domen/beskedet nu!! Fast har jag väntat tio månader kan jag vänta några veckor till =)
Svar på tråden Hur lång tid tar det att få svar på ansökan om äktenskapsskillnad?