• Anonym (Sexlös)

Behöver hjälp, fort..

För lite över 2 år sedan födde jag vårt första barn, sexlivet innan jag blev gravid var hur bra som helst!
    Sen vi blev föräldrar har lusten aldrig kommit tillbaka igen dock, och jag förstår inte varför..
    Han pressar mig aldrig, men jag känner mig pressad just för att jag vet att han vill.

Men jag känner mig mest ledsen varför jag känner såhär, det förstör så mycket

Nu är vi (kors i taket) gravida med andra barnet i vecka 12, och just under barnplaneringen kände jag "lust" men sedan försvann den igen..

Har försökt tänka, sex-ger lust, men jag känner efter varje sextillfälle att "wow, detta är underbart! Nu kör vi varje kväll".. men just inför varje tillfälle känner jag mig äcklig, får olust och vill inte..

Hur kan man söka hjälp? Finns det hjälp att få?
    Någon som vart med om liknande?
    Kan det ha något att göra med att jag inte trivs i mig själv gällande vikt och vanor?

Behöver allt stöd jag kan få, vill bara må bra och känna lust igen.

• Svar på tråden Behöver hjälp, fort..
  • zatra

Prata med din sambo, det hjälpte mig väldigt mycker. Och på så sätt kunde vi gå vidare. Vi gick och pratade med en sexspykolog. Och nu är vårat 6-liv toppen =)

• Anonym (Sexlös)
    zatra skrev 2012-06-09 20:29:46 följande:
    Prata med din sambo, det hjälpte mig väldigt mycker. Och på så sätt kunde vi gå vidare. Vi gick och pratade med en sexspykolog. Och nu är vårat 6-liv toppen =)
    Vi har pratat i 2 år om detta, han är så förstående så känner mig aldrig pressad på det sättet.
    Sexpsykolog? Låter intressant. Hur kom ni i kontakt med en sådan?
  • zatra

Testa att kolla på "film" ihop. eller låt honom bara börja med att ligga o smeka dig.

• Anonym (Sexlös)
    Christine 753 skrev 2012-06-09 20:29:47 följande:
    Du har nog en deppretion kontakta psyk .
    Lider inte av någon depression, det hade jag känt själv och isf sökt vård för mycket tidigare.
    Mår toppen i både föräldraskap, eget mående och på kärleksfronten.. förutom just denna bit då ang sexet.
  • Anonym (Sexlös)
    zatra skrev 2012-06-09 20:31:35 följande:

Testa att kolla på "film" ihop. eller låt honom bara börja med att ligga o smeka dig.

Testat och testat.. doesn´t work.

Känns ju sådär kul att vara i 24 år och knapra piller.. men verkar vara det enda sättet att ta till?
  • zatra

Vi letade lite genom lanstinget, kollade runt lite eniro..
    Det var väldigt intressant att gå till en sådan och kunna få hjälpa, tipa och råd =) 

• Anonym (Sexlös)
    zatra skrev 2012-06-09 20:34:28 följande:
    Vi letade lite genom lanstinget, kollade runt lite eniro..
    Det var väldigt intressant att gå till en sådan och kunna få hjälpa, tipa och råd =) 
    Okej Va pratar man om där då? (sex förstår jag) men blir det aldrig genant? Tungan ute
  • zatra

Tycker att du ska vänta med att börja med att ta tabletter...

Jag kände samma sak som dig förr o gick i dom tankarna med om att börja med tabletter.

Men sen fick jag/vi hjälpa av spykologen och det hjälpte   

• zatra

Jag tycker att det var väldigt genant dom första 20min. sen sen släppta allt. jag kunde lätta på mitt hjärta o säga just vad du skrev innan om din kropp.. Förstod att dom kunde sin sak när vi hade gått 1 gång.

Svar på tråden Behöver hjälp, fort..