Råd om trött valp
Jag skulle så gärna vilja ha lite råd om min valp, eller unghund, på snart sex månader. Senaste veckan tycker jag han varit ovanligt trött. Vi går en promenad på morgonen i sakta mak på cirka 25-30 minuter i skogen där han får vara lös större delen och då travar han på och är som vanligt, likadant om vi är ute i trädgården. Men annars sover han nästan hela dagen för att leka en stund på kvällen innan han däckar i mitt knä (eller att jag tar upp honom när jag märker att han är övertrött). Valpar ska ju sova mycket men... Han luktar också illa ur munnen, funderar på om detta kan ha med tandlossningen att göra. Hur lång tid tar det innan de tappar alla tänder? För ca tre veckor sedan tappade han hörntänderna men jag är lite osäker på hur många tänder han tappat nu, men han har inga dubbla iaf. Aptit och bajs är som utmärkt som vanligt. Han har också nyligen börjat lyfta på benet och kommit in i spökåldern (typ senaste veckan), kan det vara hormoner som gör att han blivit lite seg? Borde jag låta veterinären kolla upp honom?