Namnlappar - vad är bäst??
Namnlappar - vad är bäst, påstrykbara eller klistermärken? Sitter de fast lika bra på kläderna? Är namnlappar nästan ett måste när barnet börjar förskolan?
Namnlappar - vad är bäst, påstrykbara eller klistermärken? Sitter de fast lika bra på kläderna? Är namnlappar nästan ett måste när barnet börjar förskolan?
jag gjorde så att med kläder som är mycket i omlopp då barnen växer mycket skrev jag bara namnet i och sådant som jag visste skulle användas mycket av sydde jag på en namnlapp.. (typ ryggsäck, nallar osv)
Sedan på andra saker som solskydds krämer och annat köpte jag och satte på klisterlappar..
Skriver namn i alla kläder så slipper man jobbet med att sy eller stryka. Har hört (från en som säljer namnband) att de man stryker på trillar av lätt...
Kan också tänka mig att de trillar av lätt om man stryker på dem. Hade väl tänkt skriva namn i de kläder jag är extra rädd om och klistra på de andra,
Skriver mest med märkpenna. Stryker på lappar ibalnd om det inte går att skriva. Finns textilstämplar också som verkar smidiga men det har jag inte testat.
Har köpt påstrykningsbara namnlappar från denna sida:
www.namnlappar.se/
De sitter som berget, tvätt efter tvätt.
Dock orkar jag inte stryka på lappar i samtliga kläder utan använder främst märkpenna och stryker bara på i kläder där det ej finns någon etikett där det går att skriva namnet på.
Klistermärkena därifrån är också bra (köpte ark med 75 påstrykningsbara- och 75 klisterlappar).
Vi har också från namnlappar.se
Smidiga och när man vill ta bort dom som man strykt på, tar man och stryker igen med strykjärnet direkt utan skyddspapper så lossar de lätt!
Taggit som www.namnband.se har tycker jag är bra. Små plaststift som man trycker igenom plagget, sätter på ett bakstycke som på ett örhänge och bryter sedan av spetsen. Enkla att fästa, tar knappt en minut och är lätta att ta bort. Namnlapparna går sedan att återanvända. Jag viker dem dubbla och sätter fast stiftet i en lapp i plagget eller runt en sockkant t.ex. Textilbanden går ju naturligtvis att sy fast också om man behöver det. Har haft både lappar att sy och stryka fast och namnstämpel, men detta har varit enklast.