Hej Milou 
Du var fanimej en sorglig och patetisk människa. Bra dock att du inser det själv och nu vill göra något åt det.
På något sätt så sitter du fast och nu när du innerst inne vill göra något åt saken så har du ingen riktig ork och lust att göra något åt saken. Om du känner efter så tror jag att du märker att du bär på en ryggsäck och den är väldigt tungt lastad med saker som bromsar upp din utveckling och glädje. Det är dags för dig att knäppa upp den och slänga bort saker som tynger dig helt i onödan...
Den här så kallade pojkvännen, den tar du och slänger bort med en gång. Skicka ett sms och säg att du inte har någon glädje av honom. Det är slut, finito. Önska honom lycka till med att hitta kärleken på annat håll. Ta saken i egna händer och styr din egen verklighet. Vänta inte på att han gör slut med dig utan nu gör du det själv. Hans beteende suger energi från dig. Egentligen borde du ringa polisen och säga att de kan komma och gripa en energitjuv, men lägg ingen energi på det nu. Bara släpp honom.
Anonym (Milou) skrev 2012-06-09 22:34:19 följande:
Jag vänder ut och in på mig själv för att reda upp andra människor och ge dem så mkt kärlek och omtanke som möjligt - men det uppskattas inte. Jag blir behandlad som en urvriden trasa. Eller ett ingenting.
Frågan är om du ställer upp för mycket. Folk tar dig för givet. En annan risk är att du blir osynlig genom att bara anpassa dig och hjälpa andra. Du tappar din egen identitet, vem är du egentligen? Har du något eget liv? Gör du något som du brinner för som andra kan bli inspirerande/imponerande av? Var inte rädd för att göra något som just du tycker om att göra.
Anonym (Milou) skrev 2012-06-09 22:34:19 följande:
...Jag vill att folk skall flockas kring mig, i stället för att jag skall jaga dem.
Om dina tankar kretsar kring att folk ska flockas runt dig så har du nog två val. Antingen så säljer du dig eller så gör du något som du brinner för som väcker beundran eller avsky. Sen är väl frågan om du orkar ha människor omkring dig hela tiden. Det är inte alltid så trevligt.
Anonym (Milou) skrev 2012-06-10 00:36:53 följande:
Jag har brukar gå och träna, men jag tycker inte att det är särskilt socialt direkt. Folk står ju bara där med sina hörlurar i öronen.
Tränar gör du för att ta hand om din kropp. Se det som en investering som håller livet ut. Motion är a och o så gå inte dit för att prata, du går dit för att din kropp ska orka leverera dina önskningar. På mitt gym har jag dock lyckats få kontakt med rätt så många. De flesta uppskattar när man frågar om hjälp eller kunskap.
Anonym (Milou) skrev 2012-06-10 00:36:53 följande:
Jag har över 300 "vänner" på Facebook ...oftast får jag inte ett enda svar och de få ggr jag får det är det nån som kommenterar med att "det låter trevligt, men jag har fullt upp"...
De som inte ens bemödar sig att svara tar du och plockar bort direkt. De suger energi och glädje från dig. Se där, ytterligare en sten som tynger ner din ryggsäck. Och nu är den borta.
Anonym (Milou) skrev 2012-06-10 00:44:10 följande:
...(" Jag vill inte att folk skall umgås med mig för att de tycker synd om mig.
Ärligt talat, vem vill umgås med en sån person Milou? Vill du det?
Anonym (Milou) skrev 2012-06-10 13:31:37 följande:
...Det ju inte bara inför honom jag skall stå för mina handlingar, utan också mig själv.
Kan du stå för dina handlingar när det gäller din pojkvän. Ärligt talat, hur känner du dig när du inser att han inte är något för dig men att du inte kan plocka bort honom ur ditt liv. För att du inte är stark nog...
Milou, se nu till att först plocka bort sånt som tynger dig, sånt som bara tar energi men inte ger dig något. Varför ska du hålla dig kvar vid sånt?
Sen börjar du ta in saker som intresserar dig, saker som ger dig glädje och energi. När det börjar lysa om dig kommer folk att vilja vara med dig.
kram