• cabrera

Ni som har kört/kör 5 minuters metoden SE HIT!

Hej , vi har börjat med 5 minuters metoden med vår lilla tjej på 5 måndader då hon dom 2,5 senaste månaderna har vägrat att sova i sin säng och snuttar på bröstet hela nätterna och jag som mamma blir totalt utmattad och orkar knappt med dagen efter.
    Igår när vi började så grät hon i 45 min och ikväll har det gått över en timme och jag får PANIK... Så tänkte höra lite vad ni har för erfarenheter? 

• Svar på tråden Ni som har kört/kör 5 minuters metoden SE HIT!
  • Lilla fjunet

Ärligt talat låter du en 5 mån bebis ligga och gråta i 45min-1 h???
    Du vet att det är psykisk misshandel va??? 

• Liniz77

Hon är för liten.
    Vi har kört 2 min emellan. O går alltid in när hon gråter men vi började runt 8 mån. Ibland somnar hon själv, ibland vill hon bli klappad etc.

• Natulcien

Jag har inga erfarenheter av femminutersmetoden eftersom jag aldrig skulle utsätta mitt barn för något liknande. Men ett gott råd till er är att avbryta snarast! Menar du verkligen att bebisen har legat ensam och gråtit i 45 minuter igår och en timme ikväll? Det är ju fruktansvärt! Jag får ont i magen av att läsa det du skriver. Gråter

Jag har inte använt någon sömnmetod alls, men jag vet att det finns mjuka och humana sådana. Jag läste dessutom en vettig bok som hette "Somna utan gråt". Den kanske kan ge lite tips.

• Mercurialis

Om du har panik vad tror du inte att din dotter har Gör det enda rätta, ta upp henne ur sängen och trösta henne, få henne att känna sig lugn och trygg igen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Natulcien
    Mercurialis skrev 2012-06-09 22:42:21 följande:
    Om du har panik vad tror du inte att din dotter har Gör det enda rätta, ta upp henne ur sängen och trösta henne, få henne att känna sig lugn och trygg igen.
  • Mynta

AVBRYT GENAST!! Sedan kan du googla Inlärd hjälplöshet, och läsa vad det är ni faktiskt utsätter henne för. Jag brukar vara ganska försiktig med mina ord, men nyttjande av 5MM borde tamejtusan vara straffbart!

• cabrera

Vi har gått in ca var 3dje min..Fick rådet av BVC o dom flesta vi känner har kört den med sina bebisar när dom har varit runt 3-4 månader... o alla säger att den e kanon..Men ska sluta med den då den inte känns rätt alls..

• Acelise

Ditt barn reagerar som nyfödda gör, de ammar sig till sömns, de behöver närhet!!! Så lägg genast av med förlegade metoder som bevisats skada barn.

Sov på dagen när barnet sover! Pappan får avlasta m.m. Såhär är det att ha barn, framförallt första månaderna!!! Anpassa livet därefter. Ditt spädbarn ska inte behöva betala priset för er okunskap.

Öppna vilken bok som helst om barns psykologi!

• themix

6 kap. Om vårdnad, boende och umgänge Inledande bestämmelser 1 § Barn har rätt till omvårdnad, trygghet och en god fostran. Barn skall behandlas med aktning för sin person och egenart och får inte utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling. Lag (1983:47). Är det förenligt med att låta en bebis ligga och skrika ensam? Och Liniz77, 8 månader är fan lika jävla hemskt med tanke på separationsfasen. Eller ja, med tanke på att de faktiskt är MÄNNISKOR!

Limitless undying love which shines around me like a million suns and callls me on and on across the universe. 💙Lee 2011
Svar på tråden Ni som har kört/kör 5 minuters metoden SE HIT!