SGI katastrofen
Hur många blev utförsäkrade o noll klassade innan det införde nya regler 2010.
Själv är jag sjukskriven sedan 2004 efter sjukersättnings perioden återgick jag aldrig till mitt arbete pga
> arbetsbrist o var tvungen att säga upp mig eller få sparken.
Min fackliga företrädare var med under förhandlingarna med min arbetsgivare och jag fick engångsvederlag 6 månaders lön och jag valde att säga upp mig. Under sjukskrivningstiden har jag inte blivit erbjuden någon form av rehabilitering, en hel del olika handläggare bara. Samma dag jag sa upp mig skrev jag in mig på arbetsförmedlingen (det var kravet) fast jag inte var arbetsför "man trollade fram mig som frisk o arbetsför" för att jag skulle ingå i statistiken eller? inte vet jag.
Vill berätta att före min sjukskrivning 2004 var jag en hårt arbetande individ, höginkomsttagare, började arbeta som 16-åring sista 25 åren natt på ett servicehus o periodvis hade jag två jobb, gick direkt från natt arbete till hemtjänsten o jobbade dag, hade en familj att tag hand om med tre barn med allt vad det innebär.
Jag va en aktiv person som dansade tre gånger i veckan i en förening, gick flera mil i veckan.
> Nu är jag sjukskriven, arbetslös och nollklassad får ej sjukpenning eftersom jag inte återgick till mitt arbete som jag inte hade då, reglerna va sådana vilken gör en så fruktansvärt arg, besviken,maktlös och Idag måste jag ansöka om socialbidrag pga "nollklassningen" och min "skyddade" SGI är borta.
Dessutom har jag drabbas av psykisk ohälsa med självmordstankar o ständig ångest, livet är inte värt att leva länge för att politiska systemet har gjort sina medborgare till socialbidragstagare,kränkt deras självkänsla och gör många till tiggare och uteliggare, jag blir en av dem. Har betalat skatt i hela mitt yrkes liv o inte hade jag förväntat mig att bli socialbidragstagare på äldre dar.
> En som inte vill leva längre i de sjuka politiska systemet
"en duktig flicka"