Kommer aldrig få körkort....... Kan ni ge mig lite peppning?
Jag undrar om någon kan ge mig lite hopp. Har kört upp tre gånger nu och kuggat på någon liten grej varje gång.
1a gången: Var så brutalt nervös, darrade på rösten och inspektören satt och babblade hela tiden, vilket gjorde att jag tappade fokus (hade jag inte varit så nervös så hade jag förmodligen kunnat hantera det mer) och jag kunde ju inte direkt be honom vara tyst heller, känns ju inte speciellt snällt. Gjorde iallafall ett litet misstag som jag aldrig gjort förut och då kan jag påpeka att jag kört måååååååånga mil..
2a gången: Allt gick jättebra fram tills sista 10 minuterna när jag la mig i fel fil så då kuggade jag på "självständig körning mot mål" trots att jag körde över till rätt fil så fort jag upptäckte misstaget.
3e gången: La mig i fel fil igen men nu var det körfältsbytet jag kuggade på, eftersom det kom en bil bakom (ganska långt bakom men ändå). Jag visade tydligt att jag ville byta fil och allt men bilen var tydligen för nära sa inspektören. Det som gör mig sur är att detta hände 5 minmuter in på uppkörningen, sen körde jag motorväg, stadskörning, rondeller, ja allt.. helt prickfritt resterande 40 minuterna.. sen när vi kom till trafikverket sa han att jag kuggade på det där första. Frågade då varför han inte sa det, eftersom det ändå inte fanns någon chans för mig att klara uppkörningen efter det felet. Då sa han bara surt att "vi jobbar så". Men visst, det är väl bra att man får övningsköra lite även om det redan är kört så att säga, man får väl se det så.'
Som sagt har jag kört mååååååååååååååååååååååånga mil och kört bil nästan varje dag i flera månader och jag gör aldrig fel då, men när jag kör upp så blir jag så sjukt nervös så då gör jag något fel ändå. Trots att jag egentligen VET precis hur man ska göra.
Känns som att ALLA klarar uppkörningen på första försöket, är det så?? :( är jag ett hopplöst fall efter mina tre gånger? Har bokat en ny tid om några dagar så jag hoppas på den, men efter det här så börjar man liksom tappa tron på att det nånsin ska gå.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 08:54
Ska tillägga att jag klarade teorin den 21 maj (första försöket) så nu har jag smått panik över att inte klara uppkörningen inom två månader för då måste jag göra om teorin :/